جزییات قتل عام خانوادگی بر سر ارثیه

جزییات قتل عام خانوادگی بر سر ارثیه

فردی ۲۶ ساله به علت اختلافات ملکی دو برادر ۴۰ و ۴۵ ساله، همسر برادر بزرگ‌تر و دو دختر برادر بزرگ‌تر را خود را با استفاده از سلاح ساچمه‌زنی و کمری به قتل رسانده است.

دنیای قلم -وحشتی جانکاه و تجربه رودررو شدن با مرگی ناباورانه، آخرین احساسی بود که قاتل در چشمان از حدقه درآمده اعضای خانواده‌اش می‌دید. با چشم‌هایی یخ‌زده، لوله سرد اسلحه‌اش را به سمت دو برادر، همسر برادر و دو برادرزاده‌اش نشانه رفت و بی‌درنگ ماشه را چکاند. چند ثانیه بعد، جوی خون درکف خانه جاری شد و پنج جنازه در خون غلتیده روی زمین افتادند. جنایتی‌که ساعاتی بعد، قاتل آن در دشتروم شهرستان کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شد و به جرم خود اعتراف ‌کرد.
به گزارش جام جم، هیچ‌یک از اهالی روستا تصور نمی‌کردند روزی در روستای سرسبز و آرام‌شان شاهد یک جنایت فجیع باشند. جنایتی‌که ریشه‌اش یک کشمکش خانوادگی عمیق بود که بین اعضای خانواده یکی از روستاییان وجود داشت و روزبه روز هم شرایط بدتر می‌شد تا شب جمعه ۲۸مهر که صدای تیراندازی در روستا پیچید. این‌بار اما همه‌چیز جدی بود و اهالی می‌دانستند صدای شلیک پی‌درپی گلوله‌ها به احتمال زیاد قاصد خبر یک جنایت خونین است. حدس‌شان هم درست بود. قاتل کسی نبود جز یوسف، برادر کوچک‌تر خانواده که دو برادربزرگ‌تر، همسربرادر و دو برادرزاده‌اش را به قتل رسانده بود. به گفته اهالی، یوسف ازمدت‌ها پیش برسر ملک و املاک پدری با بقیه برادرانش مشکل داشت.
عباس قبادپور، دهیار روستای چشمه‌پهن درباره این جنایت به خبرنگار جام‌جم می‌گوید: «اینها چهار برادر بودند که از خیلی وقت پیش با هم برسر چند قطعه زمین مشکل داشتند. قاتل ۲۸ساله و اتفاقا تحصیلکرده بود. زن و بچه هم نداشت. بارها سعی کردیم مشکل‌شان را حل و فصل‌کنیم اما گوشش به هیچ‌کس بدهکار نبود. حرفش این بود که برادر بزرگ‌ترش سهم بیشتری می‌خواست و این هم چیزی نبود که به مذاق برادر کوچک‌تر خوش بیاید. قبل از جنایت، یکی از مقتولان حدود ده پانزده روز و خود قاتل هم یک هفته‌ای به حکم دادگاه در زندان بودند. شبی‌ که این جنایت اتفاق افتاد، من در روستا نبودم. یوسف ساعت ۱۰شب به خانه برادر بزرگ‌ترش رفته و ساکنان خانه را با اسلحه گرم به گلوله بسته بود. یکی از مقتولان دوم دبستان و دیگری انگار تازه دانشگاه قبول شده بود. قاتل دو سه ساعت بعد در روستای خودمان دستگیر شد و به جرمش اعتراف کرد. البته او ادعاکرده در این جنایت همدست داشته و تنها نبوده، حالا باید دید تحقیقات پلیس به کجا می‌رسد. پدرشان هم بعد از این‌که متوجه این اتفاق شد، سکته کرد و به بیمارستان منتقل شد.
سرهنگ بهمن گرجیان، فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ درخصوص وقوع یک فقره قتل با سلاح گرم، ساعت ۲۱ و ۵۲ دقیقه شب ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ در یکی از روستا‌های دهستان «دشتروم» از توابع شهرستان بویراحمد رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. با حضور پلیس و بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد فردی ۲۶ ساله به علت اختلافات ملکی دو برادر ۴۰ و ۴۵ ساله، همسر برادر بزرگ‌تر و دو دختر برادر بزرگ‌تر را خود را با استفاده از سلاح ساچمه‌زنی و کمری به قتل رسانده است.
وی افزود: همچنین یکی دیگر از دختران برادر بزرگ‌تر خود را نیز زخمی کرده که هم‌اکنون وضعیت این دختر مساعد است. قاتل بلافاصله با تلاش ماموران زبده پلیس دستگیر شد و هم‌اکنون امنیت در محل برقرار است.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.