درمان درد معده با زردچوبه

درمان درد معده با زردچوبه

پژوهش‌ها برای بررسی تاثیر زردچوبه بر سوء‌هاضمه کاملا منطقی است چرا که  این ادویه حاوی کورکومین است که در طیف گسترده‌ای از شرایط التهابی از جمله بیماری التهاب روده و آرتریت توصیه می‌شود

دنیای قلم -شاید درمان سوءهاضمه شما از قبل در قفسه ادویه‌‌هایتان باشد.

به گزارش سی ان ان، پژوهشی که نتایج آن روز دوشنبه در مجله پزشکی بی‌ام‌جی منتشر شد، نحوه واکنش بدن بیش از ۱۵۰ فرد مبتلا به سوء‌هاضمه را به داروی امپرازول و زردچوبه که حاوی ترکیب کورکومین است و نیز ترکیبی از این دو را مقایسه کرده است. بنا بر اعلام کلینیک مایو، امپرازول یک داروی رایج است که برای کاهش اسید معده و نیز درمان برخی مشکلات قلبی و مری استفاده می‌شود. افراد شرکت‌کننده در این پژوهش با توجه به علایمشان‌ که می‌تواند درد معده، نفخ، تهوع یا احساس سیری اولیه باشد، در روزهای بیست و هشتم و پنجاه و ششم درمان از طریق بررسی شدت سوء‌هاضمه با پرسش نامه‌ای که این شدت را ارزیابی می‌کرد، تحت بررسی قرار گرفتند.

بر اساس این پژوهش، محققان در علایم گروه‌هایی که دارو، زردچوبه یا ترکیبی از این دو را استفاده کرده بودند، هیچ تفاوت قابل‌توجهی نیافتند. دکتر کریت پونگپیرول، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «به گفته کتابخانه ملی پزشکی، استفاده دارویی از زردچوبه به صدها سال قبل بازمی‌گردد. مردم آسیای جنوب‌شرقی برای درمان ناراحتی معده و سایر مشکلات التهابی از زردچوبه استفاده می‌کردند.» دکتر یوئینگ لو، متخصص گوارش، گفت: «پژوهش‌ها برای بررسی تاثیر زردچوبه بر سوء‌هاضمه کاملا منطقی است چرا که  این ادویه حاوی کورکومین است که در طیف گسترده‌ای از شرایط التهابی از جمله بیماری التهاب روده و آرتریت توصیه می‌شود.» در پاسخ به این سوال که آیا برای هضم بهتر باید زردچوبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم، دکتر لو می‌گوید که باید «با پزشکتان مشورت کنید». بنا به توصیه او، درباره کورکومین و آسیب کبدی ناشی از آن مطالعات موردی کمی انجام شده و مهم است که مطمئن شوید زردچوبه با هیچ یک از داروهای دیگری که مصرف می‌کنید، تداخل ندارد.

مصرف‌کنندگان همچنین باید از عوارض جانبی عصاره کورکومین مانند آلرژی و خطر خونریزی آگاه باشند، به ویژه برای کسانی که از داروهای ضدانعقاد یا ضدپلاکت استفاده می‌کنند. البته به طور کلی مصرف کورکومین و زردچوبه در مقداری که معمولا در مواد غذایی یافت می‌شود، خطری ندارد. در نهایت مثل همیشه به خاطر داشته باشید خوددرمانی با مصرف این ادویه توصیه نمی‌‌شود و مصرف آن بیشتر از حد رایج در غذا می‌تواند عوارضی داشته باشد پس با پزشک‌تان مشورت کنید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.