صبحانه هایی که مفید نیست

صبحانه هایی که مفید نیست

این مواد غذایی را به عنوان صبحانه نخورید

دنیای قلم -صبحانه مهم ترین غذای روز است. این وعده غذایی انرژی و مواد غذایی مغذی مورد نیاز ما را برای آغاز روزی پرانرژی فراهم می‌کند.

اما به گزارش  تایمزآف ایندیا، برخی از اقلام صبحانه وجود دارد که بهتر است از خوردن آن‌ها اجتناب کنیم چون مملو از قند بیش از حد، چربی‌های ناسالم و حداقل ارزش غذایی هستند که می‌توانند در طول روز احساس تنبلی و ولع بیشتری به غذا خوردن در شما ایجاد کنند که شامل این موارد هستند:


ساندویچ‌های فست فود صبحانه


 ساندویچ ها مملو از سدیم، چربی‌های ناسالم و مواد غذایی خیلی فراوری شده هستند و می‌توانند باعث افزایش وزن شوند و تاثیر منفی روی سلامت قلب شما داشته باشند.


ماست طعم‌دار


 کارشناسان تغذیه اغلب ماست را به عنوان یک صبحانه سالم در نظر می‌گیرند. اما ماست‌های طعم‌دار می‌توانند فریب‌دهنده باشند. آن‌ها اغلب مملو از شکر افزودنی و اسانس‌های مصنوعی هستند. این شکرهای افزودنی می‌توانند به افزایش وزن و سایر عوارض جسمانی منجر شوند.


بارهای صبحانه 


در حالی که برخی بارهای صبحانه (شکلات های مغزیجات)، گزینه‌های سالمی هستند، خیلی از آن‌ها چیزی نیستند جز آب نبات‌ها و شکلات‌های بسته‌بندی شده. این محصولات اغلب دارای میزان زیادی شکر، افزودنی‌های مصنوعی و کمترین درصد فیبر و پروتئین هستند. پس باید برچسب این بارهای صبحانه را به دقت بخوانید.


شیرینی‌ها و دونات‌ها 


شیرینی‌ها و دونات‌ها وسوسه‌انگیز هستند، اما آن‌ها در اصل از کالری خالی هستند. این شیرینی‌ها مملو از شکر تصفیه شده و چربی ناسالم هستند که باعث می‌شود به عنوان یک صبحانه غیر مغذی در نظر گرفته شوند، خوردن این شیرینی‌ها برای صبحانه می‌تواند به افزایش و افت سریع سطوح قند خون منجر شود که این مسئله باعث می‌شود شما بعد از خوردن آن‌ها به سرعت احساس گرسنگی کنید.


غلات شیرین


 این غلات اغلب مملو از شکرهای افزودنی، اسانس‌ها و رنگ‌های مصنوعی هستند. غلات شیرین در ابتدا به سرعت سطوح قند خون شما را بالا می‌برند اما طولی نمی‌کشد که شما افت سریع قند خون را تحربه خواهید کرد. بهتر است به منظور پیشگیری از این وضعیت به جای غلات شیرین، غلات بدون شکر افزودنی همراه با میوه‌های تازه را به عنوان شیرین کننده برای گزینه صبحانه انتخاب کنید.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.