اگر راست می‌گویید دست به كار شوید!

اگر راست می‌گویید دست به كار شوید!

قضات دادگاه‌های انقلاب خود را با افتخار مخدوم حكومت می‌دانند و به صراحت، وظیفه خود را نقره‌داغ كردن هر فردِ معترض و عبرت كردن سرنوشت او برای دیگران اعلام می‌كنند

دنیای قلم -احمد زیدآبادی: روز‌نامه جوان از اینكه آقایان مهدی كروبی و مهندس میرحسین موسوی مانند دونالد ترامپ مورد تعقیب قضایی قرار نگرفته‌اند، اظهارِ دلخوری كرده است!

در این مورد باید گفت: 
اولا، دو نامزد انتخاباتی را به دلیل اعتراض‌شان به فرآیند و نتیجه  انتخابات،  حدود 13 سال است به‌طور غیرقانونی در حصر نگه داشته‌ و آزادی آنها را سلب كرده‌اید و تازه طلبكار هم هستید؟
ثانیا، اتفاقا آنها كه نقش ترامپ را در انتخابات سال 88 بازی كردند، آن دسته از صاحبان قدرت بودند كه كلِ روند انتخابات را در كنترل انحصاری خود داشتند و كمترین اعتراض مسالمت‌آمیز و حتی شفاهی را برنتافتند.!!!


ثالثا، ترامپ حامیانش را در حمله به كنگره تشویق كرد و برای ساعاتی، مركز قانون‌گذاری امریكا به تسخیر آنان در آمد. آیا در كشور ما، افرادی به قصد تصرف مجلس، اصلا می‌توانند از جای‌شان تكان بخورند؟!!! و اگر بخورند، همه عناصر دخیل در چنین حركتی در همان گام نخست، به عنوان «محارب» و «مفسد فی‌الارض» هدف رگبار انواع سلاح‌های آتشینِ دژمن‌كش قرار نخواهند گرفت؟!!!
رابعا، نظام قضایی امریكا در مواجهه با حكومت و عموم شهروندان، بی‌طرف است و جامعه حقوق‌دانان آن كشور به این بی‌طرفی اذعان دارند! علاوه بر این، می‌توان تك‌تك آرای قضات را بدون كمترین لكنتِ زبان در تمام رسانه‌ها با هر نوع لحنی مورد نقد قرار داد و مردود دانست. در ایران اما چگونه است؟!
قضات دادگاه‌های انقلاب خود را با افتخار مخدوم حكومت می‌دانند و به صراحت، وظیفه خود را نقره‌داغ كردن هر فردِ معترض و عبرت كردن سرنوشت او برای دیگران اعلام می‌كنند! (ولو جانباز و شهیدداده همین نظام باشد!) 


نقد آرای آنها نیز كه عملا ممنوع است و به عنوان «شورش علیه قانون» معرفی می‌شود. از خودِ من بارها به دلیل اینكه رای یك قاضی را ناعادلانه دانسته‌ام، از طرف مدعی‌العموم شكایت شده است. حال این وضع را مقایسه كنید با رفتار ترامپ كه راست می‌رود و چپ می‌رود و تمام دستگاه قضایی امریكا را فاسد می‌خواند، بدون آنكه در این مورد كوچك‌ترین اتهامی علیه او مطرح شود!
خامسا، مگر كروبی و میرحسین بارها و بارها اصرار نكردند كه در همین دستگاه قضایی با همین كیفیت هم حاضرند مورد محاكمه قرار بگیرند فقط به این شرط پیش‌پاافتاده و بدیهی كه اجازه دفاع به آنها در برابر افكار عمومی داده شود؟
سادسا، به رغم تحمل 13 سال حصر خانگی و آسیب‌های جسمی و روحی آنان، هنوز هم فرصت برای محاكمه آنها از دست نرفته است. اگر واقعا صداقت دارید به سرعت دست به كار شوید.
سابعا، فراموش كردم كه بگویم، ترامپ به رغم همه اتهاماتش هم‌اكنون یكی از جدی‌ترین كاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده امریكاست. حتی اگر زندان هم برود، منعی برای حضور او در رقابت انتخاباتی نخواهد بود. حالا اگر شما فقط همین یك مورد را درباره كروبی و میرحسین پذیرفتید، باقی ادعاهای‌تان پیشكش!
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.