بدن تا چه می تواند گرما را تحمل کند

بدن تا چه می تواند گرما را تحمل کند

بدن تا چه حد می تواند گرما را تحمل کند

دنیای قلم -گرمای شدید  تابستان باعث می‌شود بسیاری از افراد به این فکر کنندکه بدن انسان چقدر می‌تواند  حرارت را تحمل کند و همچنان زنده بماند. به‌ نوشته نشریه پزشکی «هلث‌لاین» و بر اساس مطالعه کوچکی که در بریتانیا انجام شده است، دمای بحرانی بالا احتمالا بین ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتی گراد خواهد بود.

محققان دانشگاه روهمپتون در لندن می‌گویند، بررسی تاثیر دماهای بالا بر سیستم دفاعی بدن انسان را شروع کرده‌اند.

به‌گفته آن‌ها، در برخی افراد، زمانی‌ که دمای محیط بالا می‌رود، میزان متابولیسم افزایش می‌یابد و افزایش میزان متابولیسم باعث افزایش گرمای تولید‌شده در بدن می‌شود. افرادی‌که افزایش درخور‌توجهی در میزان متابولیسم دارند، سازگاری کمتری با گرما خواهند داشت.

این مطالعه همچنین نشان داد که رطوبت شرایط را بدتر می‌کند؛ زیرا باعث می‌شود فرایند تعریق در خنک ‌کردن بدن کمتر موثر باشد. در این مطالعه همچنین  در رطوبت ۵۰ درصد و دمای بالای ۵۰ درجه سانتی‌گراد، افزایش درخور‌توجه دیگری در میزان متابولیسم مشاهده شد. بنابراین، هرچه هوا گرم‌تر باشد، بدن شما باید سخت‌تر کار کند تا عملکردهای منظم خود را حفظ کند. محققان همچنین با افزایش گرما و رطوبت، افزایش ضربان قلب را مشاهده کردند که نشان می‌دهد بدن به‌سختی تلاش می‌کند، خون را برای خنک‌شدن به پوست برساند.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.