طرز تهیه بستی فوری و خوشمزه با طالبی

طرز تهیه بستی فوری و خوشمزه با طالبی

درست کردن بستنی فوری و خوشمزه با طالبی‌های بی‌مزه

دنیای قلم -خیلی وقت‌ها هرچقدر هم که دقت کنیم،یک طالبی بی‌مزه گیرمان می‌آید که نمی‌دانیم با آن چه کنیم. توصیه ما درست کردن بستنی است . خیلی‌ها ترجیح می‌دهند با کمی عسل یا شکر و البته گلاب، طالبی بی‌مزه را به یک اسموتی یا به‌قولی فالوده خوشمزه تبدیل کنند. 


بعضی‌ها هم طالبی را با شکر در مخلوط‌کن می‌ریزند و بعد بستنی سنتی بازاری به آن اضافه می‌کنند تا طالبی‌بستنی میل کنند. اما این‌بار ما یک پیشنهاد متفاوت داریم که مواد اولیه‌اش کم وبیش در هرخانه‌ای هست. مواد لازم هم چیزی نیست جز یک طالبی بی‌مزه، مقداری شکر، متناسب با ابعاد طالبی و البته ذائقه شما، یک تا حداکثر دو لیوان شیر و چهار قاشق غذاخوری خامه صبحانه.


حالا چی کار کنیم؟


 طالبی‌ها را چند ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزنند.
 طالبی یخ زده را با مواد دیگر داخل غذاساز یا میکسر مخلوط کنید.
  اگر خواستید طعم متفاوت‌تری را تجربه کنید کمی وانیل هم اضافه کنید.
 اگر مهمان دارید و رُخ کار برای‌تان مهم است، رنگ خوراکی سبز هم بد نیست، اما وانیل و رنگ‌خوراکی ضروری نیست.
   بعد از مخلوط شدن، مواد را برای حدود 6 ساعت داخل فریزر بگذارید.
   حالا می‌توانید بستنی را خارج و به‌روش اسکوپی سرو کنید یا داخل نان بستنی بگذارید.
   این بستنی چون ثعلب ندارد ممکن است کمی یخی باشد، اما بازهم می‌توانید مواد را بعد از خارج کردن از غذاساز، داخل سیلیکون یا لیوان‌یک بار مصرف بریزید و چوب بستنی هم بگذارید تا به آن شکل میل کنید.
   اگر به‌صورت اسکوپ خواستید این بستنی را برای مهمان سرو کنید می‌توانید از سس شکلات یا توت‌فرنگی استفاده کنید که ظاهر بستنی را شکیل‌تر می‌کند.   

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.