ورزش هایی که سالمندان نباید انجام دهند

ورزش هایی که سالمندان نباید انجام دهند

سالمندان چطور ورزش کنند

دنیای قلم -حتما تا به حال از فواید ورزش کردن در سالمندی شنیده‌اید. درست است که  ورزش و فعالیت بدنی در این دوران فواید زیادی از جمله استحکام استخوان‌ها، تقویت عملکرد ایمنی،عملکرد بهترسیستم  تنفسی و قلبی عروقی و... را به دنبال دارد اما  به دلیل کاهش توده عضلانی و کاهش توده استخوانی همه ورزش ها مناسب افراد سالمند نیستند. در ادامه به معرفی ورزش‌های خطرناک در این دوران می‌پردازیم.


    هوازی شدت بالا|  پیاده‌روی، ایروبیک در آب، پیلاتس و دوچرخه‌سواری نمونه‌هایی از فعالیت‌های هوازی  مناسب  برای سالمندان هستند اما تمرینات کاردیو شدت بالا یا تمرینات هوازی طاقت فرسا و شدید  برای این افراد مناسب نیست. چنین ورزش هایی علاوه بر فشار بیش از حد بر قلب و ریه‌ها، خطر آسیب دیدگی را هم افزایش می‌دهد.


    اسکات با وزنه |   اسکات یک تمرین عالی برای افراد جوان است که چندین ماهیچه مانند همسترینگ، ساق پا، ران، باسن و عضلات شکم را هدف قرار می دهد اما این ورزش برای سالمندان مناسب نیست زیرا به تعادل و استقامت بالایی نیاز دارد.


    دویدن  |  دویدن در مسافت طولانی به افراد مسن، به‌ویژه کسانی که سابقه بیماری‌های تنفسی دارند، توصیه نمی‌شود زیرا ظرفیت تنفس در سالمندان کاهش می‌یابد. به جای دویدن می‌توان پیاده روی سریع را جایگزین کرد.


     دراز و نشست |    معمولا بیشتر سالمندان از مشکل کمر درد رنج می‌برند. شاید  دراز و نشست خیلی سخت به نظر نرسد، اما می تواند برای سالمندانی که دچار مشکلات هستند، خطرناک باشد زیرا باعث ایجاد فشار در این ناحیه می‌شود.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.