دانه هایی که سلامت را تضمین می کند

دانه هایی که سلامت را تضمین می کند

خواص دانه های مفید را اینجا بخوانید

دنیای قلم -خوراکی هایی در دسترس و ارزان وجود دارد که مصرف آنها می تواند در سلامت بدن بسیار مفید باشد. 


  تخم چیا


چیا، گیاهی یک‌ساله از خانواده نعناعیان است. گرچه خود گیاه کاربرد تزیینی هم دارد؛ تخم‌های کوچک چیا به خاطر ذخیره زیاد پروتئین و اسیدهای چربِ امگا ۳ و امگا ۶ مشهور هستند. گفته می‌شود که اقوام مایا و آزتک در آمریکای جنوبی از ۵ هزار سال پیش تاکنون خواص تخم چیا را می‌شناختند و از آن استفاده می‌کردند.


  زنجبیل


زنجبیل یا زنجفیل یا شنگویر، گیاهی دارویی برای شفای بیماری‌های دستگاه گوارش است. با مصرف زنجبیل جریان خون در روده راحت‌تر انجام می‌شود و التهاب‌های روده التیام می‌یابد. زنجبیل از زمان‌های دور در طب سنتی چین نقش مهمی ایفا کرده و در ایران باستان با نام «ژنگویر» کاربرد داشته است.


  زردچوبه


زَردچوبه یا زَرچوبه هزاران سال است به عنوان گیاه و ادویه‌ای بسیار مهم در هند شناخته می شود و هندیان این گیاه را تقریبا در هرغذایی می‌ریزند، زیرا زردچوبه هم غذا را خوشمزه می‌کند و هم فرایند هضم آن را آسان‌تر می‌کند. زردچوبه سبب کاهش کلسترول خون می‌شود و از التهاب‌ها و عفونت‌های بدن جلوگیری می‌کند.


  بادام


 خوردن چند بادام در روز سبب تندرستی بیشتر بدن می‌شود. خوردن بادام از گرسنگی شدید جلوگیری می‌کند، تاثیر مثبتی بر قلب می‌گذارد و از بروز بیماری دیابت نوع دوم و آلزایمر جلوگیری می‌کند. چربی موجود در بادام از نوع خوب چربی است و بالارفتن سطح آن در خون نگران‌کننده نیست.

کینووا
 کینوآ


کینوآ گیاهی است که در آمریکای جنوبی می‌روید و نحوه طبخ دانه‌های آن شبیه برنج است. بومیان آمریکای جنوبی به آن «دانه اینکا» یا برنج پرو می‌گویند. کینوآ به عنوان یکی از بهترین منابع گیاهی پروتئین در سراسر جهان شناخته شده است. دانه‌های کوچک کینوآ حاوی تمام ۹ اسید آمینه ضروری و آنتی اکسیدان‌های ضدبیماری‌هاست. آن‌ها همچنین بدون گلوتن و غنی از مواد معدنی هستند.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.