ترفندهای خوشمزه کردن شلغم

ترفندهای خوشمزه کردن شلغم

ترفندهای خوشمزه کردن شلغم برای کسانی که از خوردنش فراری هستند

دنیای قلم -از سال‌ها پیش شلغم به عنوان یک میوه که برای سرماخوردگی مفید است مصرف می شده است ،  اما معمولا مصرف شلغم برای بسیاری از  افرادبه خصوص بچه ها  خوشایند نیست.در ادامه چند روش جایگزین برای خوردن شلغم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


   استفاده از شلغم در غذا


شما می توانید از شلغم و برگ هایش در پخت انواع سوپ ها و خوراک ها استفاده کنید. شلغم ها را به شکل مکعبی برش بزنید و به خوراک سبزیجات شامل سیب زمینی، هویج، موسیر و خوراک مرغ، گوشت گاو و بره اضافه کنید.


   استفاده از شلغم در سالاد


شلغم های  تازه یا کوچک را که دارای طعم شیرین هستند به صورت خام به همراه کلم، هویج و چغندر به سالاد سبزیجات اضافه کنید. شلغم های بزرگ تر طعمی شبیه چوب پیدا می کنند و برای استفاده در سالاد مناسب نیستند.


   معجون شلغم و عسل


برای تهیه شلغم و عسل، ابتدا شلغم ها را بشویید و پوست بگیرید. سپس داخل شلغم های خام را با قاشق خالی کنید. داخل هرشلغم را با یک قاشق مرباخوری عسل پر کنید البته دقت کنید که لب به لب پر نشود.


حالا شلغم ها را داخل یک ظرف مناسب که قدرت حمل حرارت را داشته باشد یا قابلمه ای با دیواره بلند قرار دهید. در ظرف را ببندید.یک ظرف دیگر مثل قابلمه را تا نیمه آب کنید و ظرف حاوی شلغم ها را داخل آن قرار دهید.
حدود 2 ساعت بعد، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید شلغم ها خنک شوند. وقتی شلغم ها خنک شدند، مایع داخل آن ها را درون لیوان بریزید. این معجون را روزی 3 وعده میل کنید تا سرفه و سرما خوردگی تان بهبود یابد.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.