در سلامتی حسین رونقی اغراق شده؟

در سلامتی حسین رونقی اغراق شده؟

«پای حسین رونقی نشكسته است و درباره سلامتی او اغراق می‌شود.» این عباراتی است كه مدت زمان اندكی پس از بازتاب‌های وسیع پرونده حسین رونقی، دهان به دهان در فضای مجازی می‌گشت.

دنیای قلم -مهدی بیك اوغلی| «پای حسین رونقی نشكسته است و درباره سلامتی او اغراق می‌شود.» این عباراتی است كه مدت زمان اندكی پس از بازتاب‌های وسیع پرونده حسین رونقی، دهان به دهان در فضای مجازی می‌گشت. برخی حتی این ادعا را مطرح كردند كه همبندی‌های حسین در گفت‌وگو با دوستان و خانواده‌شان اعلام كرده‌اند، وضعیت حسین آن‌گونه كه می‌گویند بد نیست و درباره وضع سلامتی او اغراق می‌شود. خانواده حسین اما بدون توجه به این زمزمه‌ها مدام از وخامت حال او و حتی احتمال مرگش خبر می‌دادند. منتقدان اغراق در وضعیت سلامتی رونقی معتقد بودند یك چنین اغراق‌هایی باعث می‌شود مردم نسبت به اخبار زندانیان سیاسی بی‌اعتماد شوند و در موارد دیگر كه فعالان سیاسی در بند به ‌طور واقعی با مشكلی مواجه شوند، اطمینان مردم در دنبال كردن اخبار آنها كاهش یابد. در نقطه مقابل اما برخی دیگر از كاربران به این نكته اشاره می‌كردند كه موضوع میزان و اندازه واقعی مشكلات جسمی حسین رونقی یك مساله ثانویه است. موضوع اصلی این است كه برخوردهای تندی با یك منتقد، صورت می‌گیرد كه مطابق قانون نیست. این دسته از كاربران معتقد بودند، طرح موضوع اغراق در وضعیت سلامتی حسین، بیشتر به نفع جریانات تندرویی است كه مایل هستند، افكار عمومی را به سمت و سوی خاصی هدایت كنند.

بنا به همه این دلایل و با توجه به درخواست‌های فراوان مخاطبان، «اعتماد» گفت‌وگویی را با احمد رونقی پدر حسین ترتیب داد تا درباره همه این ابهامات پرس و جو كند. احمد رونقی با تكذیب اخباری كه درباره اغراق در اطلاع‌رسانی وضعیت سلامتی حسین مطرح می‌شود، اعلام كرد كه هم خبر اعتصاب غذای 64 روزه حسین و هم خبر آسیب دیدگی شدید پاهای حسین واقعیت است. نهایتا قضاوت به عهده مخاطبانی است كه این روایت را مرور می‌كنند.

   احمد آقا سلام، خدا قوت، میخوام با پسرتون حسین صحبت كنم، تشریف  دارند؟
حسین دو روز است بیهوش است. خانواده‌اش هم بیمارستان هستند تا ببینیم چه می‌شود. شما باید این سوال‌ها را از دولت بپرسید كه چرا این بلا را سر حسین آورده‌اند. من عكس حسین رو براتون می‌فرستم تا ببینید این بچه چه وضعیتی دارد.
   برخی افراد و حتی هم‌بندی‌های حسین در زندان می‌گویند كه پای حسین آن‌گونه كه بازتاب پیدا كرده، مشكلی ندارد و درباره وضعیت ایشان اغراق شده است.
شما از بازجویان از مسوولان، از اطلاعات، از رییس‌جمهور و... بپرسید كه چرا با یك انسان این‌طور رفتار كرده‌اند. مگر در كشور برای انتقاد كردن باید این‌طور برخورد كرد؟ مگر انقلاب برای این نبود كه مردم آزادی و امنیت داشته باشند؟ من تهران بودم، آمدند در منزل مرا زدند، دخترم گفته در خانه تنها هستم، بعد 19 نفر وارد خانه شده‌اند. این نوع برخوردها آیا با قانون همخوانی دارد. مسوول این‌طور رفتارها چه كسی است. اگر دولت نمی‌تواند قانون را عمل كند، استعفا دهد. كسانی كه به خانه ما آمدند بخشی از پرونده‌هایی كه ما در مورد فساد مسوولان شهرداری و... داشتیم را از خانه برده‌اند. قبلا به مغازه من آمدند و با من برخورد كردند. بعد چون مغازه تصویربرداری می‌شد، دوباره آمدند قفل مغازه‌ام را شكستند تا تصاویر ضبط شده را هم ببرند. با گوش دادن به حرف مردم و شنیدن صدای آنهاست كه می‌توان بحران‌ها را پشت سر گذاشت. من یك كاسبم، می‌بینم مردم مشكلات اقتصادی زیادی دارند. برای جهاز دادن، اجاره خانه و... مردم مشكل دارند.
   اخیرا وزیر كشور اعلام كردند كه كمیته صیانت از مردم در برابر رخدادهای اخیر تشكیل شده، كسی با شما تماس گرفته یا شما درباره مشكلاتی كه برای شما پیش آمده است شكایت كردید؟
كسی كه با من تماس نگرفته، اما بدانید كه دولتمردان خودشان بهتر از جنابعالی و من می‌دانند كه چه بلایی سر مردم آمده است و مردم با چه مشكلاتی مواجهند. نیاز نیست من بروم در یك كمیته شكایت كنم. مگر نكته پنهانی وجود دارد. 
   نگفتید وضعیت پای حسین آقا چطور است. برخی افراد و جریانات در فضای مجازی می‌گویند كه مشكلات جسمی حسین، بزرگ‌نمایی شده است. درست است؟
الان حسین مشكلات عصبی دارد؛ پایش هم مشكل دارد.
   منظورم شكستگی یا له شدگی پای ایشان است. 
حسین مشكلات گوارشی دارد و قادر به خوردن غذا نیست. وضعیت عصبی نامناسبی هم دارد. دیشب تا صبح نتوانسته بود بخوابد. مادرش از ناراحتی با او در حیاط نشسته بود. سوال من این است این چه برخوردی است كه با جوانان می‌شود؟ چرا با آقازاده‌هایی كه با پول ملت اختلاس كرده و به اروپا و امریكا رفته‌اند و كیف می‌كنند، برخورد نمی‌شود بعد به خاطر انتقاد و اعتراض، افراد را دستگیر و آنها را تحت فشار قرار می‌دهند؟ منی كه با بدبختی و با پول كارگری بچه‌ام را بزرگ كرده‌ام، چه گناهی كرده‌ام. آیا بچه من خیانت كرده، وطن‌فروشی كرده؟ دزدی كرده؟ اختلاس كرده كه این بلا را سرش می‌آورند.
   در حال حاضر مغازه نانوایی شما باز است یا بسته شده است؟
مغازه باز است و كارگران در حال كار هستند.
   حسین وكیلی برای خودش انتخاب كرده یا وكلای ماده 48 قوه قضاییه باید از او دفاع كنند؟
زمانی كه حسین دستگیر شد، در مسیر رفتن به دادسرا بود. با دو وكیلش به دادسرا می‌رود. جلوی دادسرا حسین را می‌گیرند و برخوردهای بدی با او می‌شود كه فیلم‌هایش منتشر شده است. نهایتا در دادسرا وكلای حسین را بازداشت می‌كنند. در حال حاضر از یكی از وكلای حسین، یك میلیارد تومان وثیقه خواسته‌اند. چرا باید یك وكیل برای دفاع از موكل خود دستگیر شود.
   آیا مسوولان نگفتند این وكلا به چه جرمی دستگیر شده است؟
نه به من چیزی نگفتند. زمانی كه قرار شد حسین را دستگیر كنند، من به یكی از وكلای حسین زنگ زدم و گفتم، من مریضم و نمی‌توانم بروم، حسین را به دادگاه ببرید. آقای وكیل هم این كار را انجام می‌دهد، اما او را هم بازداشت می‌كنند. در جلسه‌ای كه با آقای نصیرپور داشتیم (كه از ایشان تشكر می‌كنم) این پرسش را مطرح كردم كه این آقای وكیل چه كار كرده است. چرا باید باید یك وكیل را بازداشت كرده و برایش قرار وثیقه صادر شود. در همه جای دنیا، ابتدا وكلا به دادگاه‌ها و دادسراها می‌روند بعد افرادی كه اتهامی دارند، مراجعه می‌كنند. ما می‌خواهیم جمهوری اسلامی را به دنیا صادر كنیم و دنیا از رفتار مسوولان ما الگو بگیرند، من از شما می‌پرسم با این نوع رفتارها، مردم جهان می‌توانند از ما الگو بگیرند؟
   باز هم این سوال را تكرار می‌كنم. برخی افراد می‌گویند كه سلامتی حسین آقا به اندازه‌ای كه بازتاب پیدا كرده، مشكلی نداشته و درباره مشكلات‌شان اغراق شده. این حرف‌ها را تایید می‌كنید یا آنها را فضاسازی می‌دانید؟
این ادعاها دروغ محض است. اینكه برخی روزنامه‌های دولتی تلاش می‌كنند دولت را تبرئه كنند برای همه روشن است. حسین 64 روز در وضعیت اعتصاب غذا قرار داشته. شخص من دو ماه جلوی زندان می‌رفتم و می‌خوابیدم و داد می‌كشیدم، حتی یك‌بار خواستم خودم را به آتش بكشم، اما هیچ‌كس جوابگوی ما نبود. نهایتا اجازه دادند حسین به بیمارستان برود كه همه در جریان آن هستند. امروز هم حسین همراه با مادر و خواهرانش با او به بیمارستان رفته و وضعیت وخیمی دارد. همین الان عكس حسین را زمانی كه تحت درمان قرار دارد برای شما ارسال می‌كنم تا ببینید چه بر سر این پسر آمده و چقدر لاغر شده است. شما و مردم درباره وضعیت سلامتی حسین قضاوت  كنید. 
   حسین تا چه زمانی آزاد خواهد بود؟
مرخصی حسین تا زمان تحت درمان بودن او ادامه دارد. حسین یك كلیه‌اش را از دست داده و كلیه دیگرش هم مشكل دارد. مشكلات عصبی و تشنج دارد. در كل وضع سلامتی‌اش نامناسب است.
   وزیر كشور اعلام كرده به شكایت افراد و خانواده‌هایی كه در رخدادهای اخیر آسیب دیده‌اند، رسیدگی می‌شود، شما قصد ندارید شكایت كنید؟
فكر كنم بیشتر این حرف‌ها و اخبار تبلیغاتی باشد. من از شما ممنونم كه به این موضوعات می‌پردازید، ویدیوی وضعیت سلامتی حسین را هم برای شما می‌فرستم كه خودتان از نزدیك ببینید سلامتی حسین چگونه است.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.