نقش های متفاوت هادی حجازی فر

نقش های متفاوت هادی حجازی فر

هادی حجازی‌فر با بهترین بازی ‌های کارنامه‌اش در سریال برادران محمودی «زیرخاکی» و فیلم «بی همه چیز» دیده می‌شود

دنیای قلم -مائده کاشیان :هادی حجازی‌فر این روزها به واسطه سریال «پوست شیر» ساخته جمشید محمودی و نقش «نعیم مولایی»، با یکی از بهترین بازی‌های کارنامه‌ خود در مدیوم نمایش خانگی دیده می‌شود. او چهارشنبه با مجموعه پرمخاطب «زیرخاکی» ساخته جلیل سامان به شبکه آی‌فیلم می‌آید و چند روز قبل نیز نسخه غیرقانونی فیلم «بی همه چیز» ساخته محسن قرایی در فضای مجازی منتشر شد. بازی حجازی‌فر در فیلم قرایی و سریال سامان جزو بازی‌های خوب و تحسین شده اوست. به بهانه انتشار همزمان این سه فیلم و سریال، نگاهی داشتیم به حضور متفاوت هادی حجازی‌فر در این آثار.


2 تصویر تلخ و شیرین


یکی از نقش‌های اصلی سریال «پوست شیر» را هادی حجازی‌فر ایفا کرده است. او نقش «نعیم» مردی که 15 سال از عمرش را در زندان سپری کرده و دختر جوانش قربانی کینه دشمنان او شده، برعهده دارد. «نعیم» نقش دشواری است و حجازی‌فر در این نقش حضور تحسین‌آمیزی دارد. او ابتدای سریال شخصیت آرام و افسرده «نعیم» را به نمایش گذاشت و پس از قتل دخترش، شوک ناگهانی این اتفاق و بار روانی فراوان آن را با رفتارها و احساساتش نشان داد. حجازی‌فر در قسمت‌های اخیر که خشم «نعیم» لبریز شده نیز کاملا در جلد یک شخصیت عصبی و مردی که دچار فروپاشی شده و چیزی برای از دست دادن ندارد، فرو رفته است. هادی حجازی‌فر بازی بسیار باورپذیری دارد، بنابراین موفق می‌شود تماشاگر را کاملا تحت تاثیر قرار بدهد و او را با کاراکتر «نعیم» همراه کند. حجازی‌فر بازیگر توانمندی است و در ژانر کمدی نیز مورد توجه مخاطب بوده است. او در فصل اول «زیرخاکی» نقش یک افسر نیروی هوایی را برعهده داشت. این شخصیت از نظر هوش، زیرکی، جسارت و شجاعت درست نقطه مقابل کاراکتر ساده‌لوحی مانند «فریبرز» بود و رابطه این دو برادر جذاب و بامزه از آب درآمد. این بازیگر در «زیرخاکی»، از جدیت چهره خود برای ایجاد لحظات کمدی خوب استفاده کرده و با ایفای نقش پدر «فریبرز» نیز با دو نقش متفاوت در سریال ظاهر شده است.


جایگزین خوب شهاب حسینی


فیلم «بی‌ همه چیز» سال 99 در جشنواره فجر رونمایی و آذر 1400 اکران شد. پس از گذشت تقریبا یک سال، این فیلم هنوز در سینمای آنلاین به نمایش درنیامده و به تازگی نسخه غیرقانونی آن منتشر شده است. هادی حجازی‌فر در این فیلم نقش دهدار یک روستای محروم را بازی کرده است. نقشی که ابتدا قرار بود شهاب حسینی آن را ایفا کند، اما با انصراف او، حجازی‌فر جایگزین شد. نمی‌دانیم شهاب حسینی در نقش این شخصیت چه می‌کرد، اما هادی حجازی‌فر به خوبی از پس ایفای نقش برآمد، به طوری که جای حسرتی برای این که ای کاش شهاب حسینی را در قالب این کاراکتر می‌دیدیم، باقی نگذاشت. «بی همه چیز» کمدی نبود، اما شخصیت چاپلوس و دو روی دهدار، شیرینی‌هایی داشت که مخاطب را به خنده می‌انداخت و حجازی‌فر با ظرافت، رگه‌هایی از این بامزگی را در بازی خود حفظ کرد.

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.