برای پیشگیری از آنفولانزا چه کنیم

برای پیشگیری از آنفولانزا چه کنیم

برای پیشگیری از انفولانزا چه باید کرد

دنیای قلم - شدت گرفتن ابتلا به آنفولانزا باعث شده تا پزشکان نسبت به ان هشدار دهند. اطلاعاتی درباره آنفولانزا را اینجا بخوانید .

 

تا چند روز ناقل هستیم؟


شدت علایم آنفلوآنزا به طور معمول بین 5 تا 6 روز است و ویروس آنفلوآنزا طی این مدت می تواند به دیگران سرایت پیدا کند
کافی است سری به مدارس بزنید تا متوجه شوید این روزها شیوع آنفلوآنزا از کرونا در بین کودکان سبقت گرفته و تقریبا به یک بیماری همه‌گیر در جامعه تبدیل شده است.

 

   تفاوت آنفلوآنزا و کرونا


 دکتر صفایی  فوق تخصص عفونی اطفال با بیان این که تشخیص آنفلوآنزا از کرونا و سرماخوردگی کار دشواری است، گفت:
« با توجه به این که سویه اخیر کرونا(امیکرون) شباهت بسیاری با علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارد اما با مشاهده برخی علایم می توان تا حدی متوجه شد که فرد به کدام یک مبتلا شده است».
چند علامت عمدتا در مبتلایان آنفلوآنزا مشاهده می شود که در مبتلایان امیکرون و سرماخوردگی به ندرت آن را مشاهده می کنیم که از جمله آن تب بالا، کوفتگی بدن و درد عضلات به ویژه در ساق پاست.همچنین علایمی مانند بدحالی و سردرد در مبتلایان آنفلوآنزا بیشتر مشاهده می شود.


   ماسک و فاصله اجتماعی


  با توجه به سختی تشخیص کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزا از یکدیگر توصیه می شود افراد در صورت مشاهده هر نوع علایم مشابه سرماخوردگی حتما به پزشک مراجعه و در محیط منزل از ماسک استفاده کنند.
خوشبختانه آنفلوآنزا نسبت به امیکرون از قدرت سرایت پایینی برخوردار است، بنابراین نیاز چندانی به قرنطینه نیست اما افراد باید در محیط خانه از ماسک استفاده و فاصله لازم را با اعضای خانواده رعایت کنند.


    5 تا 6 روز ناقل هستید


 شدت علایم آنفلوآنزا به طور معمول بین پنج تا شش روز است و ویروس آنفلوآنزا طی این مدت می تواند به دیگران سرایت پیدا کند، بنابراین افراد مبتلا باید طی این مدت حتما از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی با دیگران را حفظ کنند.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.