چطور به اهدافمان برسیم

چطور به اهدافمان برسیم

اگر در رسیدن به هدفتان مشکل دارید این مطلب را بخوانید

دنیای قلم -20 ساله هستم و برای خودم، هدف‌ها و آرزوهایی را در نظر گرفتم. الان در یک شرکت خصوصی مشغول به کار هستم اما به این که در این جایگاه شغلی به جایی برسم، امیدی ندارم. نمی‌دانم چرا اما تلاش‌هایم برای رسیدن به هدف‌هایم اثر نمی‌کند. احساس می‌کنم که اعتمادبه‌نفسم پایین آمده است. چه کنم؟

 

احساسی که اکنون شما در خود دارید، ناامیدی نام دارد و شاید گاهی با کمی ناراحتی و عصبانیت   همراه باشد. ناامیدی درباره هر موضوعی، به علت نداشتن شناخت و آگاهی درباره خود، توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و احساس خود کم‌بینی در افراد به وجود‌ می‌آید. توجه داشته باشید که در این شرایط اقتصادی، احساس‌تان تا حدودی طبیعی به نظر‌ می‌رسد و نباید خودتان را برای این اتفاق سرزنش کنید. یکی از منطقی‌ترین احساسات بعد از حوادث تلخ اجتماعی و اقتصادی، کم‌شدن امید افراد به آینده و کاهش میزان خوش‌بینی‌شان است. با این حال، افرادی در آینده موفق‌تر خواهند بود که به درستی از پس این ماجرا برآیند و بتوانند آن را مدیریت کنند.

 

  عبارت‌های منفی را از ذهن‌تان بیرون کنید


از خودتان سوال کنید که چه کاری در این شرایط مناسب است؟ حتی زمانی که احساس‌ می‌کنید هیچ کاری از دست‌تان بر نمی‌آید، به دقت فکر کنید چراکه مطمئنا یک راه پیدا‌ می‌کنید که به شما کمک کند. شما شاغل هستید و شاید ارسال رزومه‌تان برای چند شرکت معروف، بدیهی‌ترین راه‌حل این ماجرا باشد. در ضمن و با مطرح کردن این سؤال، خودتان را از دایره عبارت‌های منفی نظیر «احساس می کنم به هدف و آرزوهایم نمی‌رسم»، نجات داده‌اید و‌ می‌توانید روی نکات مثبت تمرکز کنید. وقتی افراد قدر استعدادها و موهبت‌هایشان را ندانند، موفقیت‌های خود را نادیده‌ می‌گیرند و فقط بر ناتوانی‌ها و ابعاد منفی وجود خود تمرکز‌ می‌کنند. یکی از راه‌های مقابله با کم‌رنگ کردن نقاط مثبت خود، به‌دست آوردن آگاهی است. هر کاری را که با موفقیت انجام‌ می‌دهید، یادداشت کنید. از امروز، زمانی را که‌ می‌خواهید صرف نگرانی و ترس و منفی بافی کنید، صرف مثبت‌اندیشی کنید.

 

  در زمان حال زندگی کنید


اما موضوع دیگری که در پیامک‌تان مطرح کردید و کاملا به ناامیدی شما مربوط است و از آثار آن است، کمبود اعتمادبه‌نفس شماست که در ادامه مواردی را برای افزایش آن بیان‌ می‌کنم. قبل از هر چیز از شما‌ می‌خواهم که در حال زندگی کنید. اگر در حال زندگی کنید و تمام انرژی خود را متوجه زندگی در لحظه کنید، فردای شما هم تضمین خواهد شد.

 

  توقعات‌تان را مدیریت کنید


مطمئن باشید چیزی که از آن ترس دارید به آن بدی که شما فکر‌ می‌کنید، نیست. روبه رو شدن با آن چه شما از آن‌ می‌ترسید، باعث افزایش اعتماد به نفس‌ می‌شود و مشکل ناامیدی‌تان را هم حل خواهد کرد. همچنین توقعات خود را کاهش دهید. همیشه عالی بودن غیرممکن است. افرادی که‌ می‌خواهند همیشه عالی باشند یا هیچ کاری را انجام نمی‌دهند یا آن‌قدر وسواس به خرج‌ می‌دهند که نتیجه کار، مطلوب و موفقیت‌آمیز نخواهد بود.


نویسنده : راهله فارسی| مشاور
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.