چرا گوشت قرمز برای قلب ضرر دارد

چرا گوشت قرمز برای قلب ضرر دارد

چرا گوشت قرمز برای قلب ضرر دارد

دنیای قلم -پزشکان از قدیم می‌گفتند که خطرات مصرف بیش از حد گوشت قرمز برای سیستم قلبی‌عروقی، ناشی از سطوح بالای چربی‌های اشباع‌ شده در گوشت است که سطح کلسترول بد خون را افزایش می‌دهد.


  مطالعات جدید چه می‌گوید؟


به ‌گزارش هلث‌لاین، یک مطالعه جدید گزارش می‌دهد مواد شیمیایی که بدن شما برای هضم گوشت قرمز تولید می‌کند، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی را هم افزایش دهد.مطالعه محققان دانشگاه تافتس روی تقریباً ۴ هزار آمریکایی بالای ۶۵ سال نشان داد که مصرف بیش از حد گوشت قرمز فراوری‌ نشده، با بروز بالاتر بیماری قلبی‌عروقی آترواسکلروتیک (ascvd) مرتبط است.همچنین خطر بالاتر ascvd مرتبط با مصرف گوشت هم تا حدی به واسطه سطوح گلوکز و انسولین خون و التهاب سیستماتیک است.

 


  تاثیر سبک زندگی


به ‌طور متوسط، خطر ابتلا به بیماری قلبی با هر وعده روزانه گوشت قرمز، با در‌نظر‌ گرفتن دیگر عوامل مانند وزن بدن، سیگار کشیدن، ورزش و سایر عادات غذایی، ۲۲ درصد افزایش می‌یابد.


   رژیم غذایی سالم


طبق بیانیه انجمن قلب آمریکا، رژیم غذایی سالم برای قلب شامل مصرف میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل، پروتئین‌های سالم مانند حبوبات، آجیل، ماهی، غذاهای دریایی، لبنیات کم‌چرب یا بدون چربی و گوشت و مرغ بدون چربی و فراوری‌ نشده و روغن‌های گیاهی مایع  است. به‌گفته متخصصان، رژیم غذایی گیاهی دارای چربی اشباع کم است و محتوای فیبر بالای آن به کاهش کلسترول کمک می‌کند. علاوه ‌بر‌ این، رژیم غذایی گیاهی منجر به تنوع بیشتر باکتری در روده می‌شود که برای عملکردهای بیوشیمیایی مرتبط با بهبود سلامت قلب مهم است.
منبع :arteriosclerosis
 thrombosis, and vascular biology

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.