اولین عکسها از سریال سلمان فارسی

بعد ازچندین سال اولین عکسها از سلمان فارسی منتشر شد

دنیای قلم -نقش سلمان فارسی را در مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی سه بازیگر در سه مقطع کودکی و نوجوانی، جوانی و میانسالی و پیری ایفا می‌کنند که علیرضا شجاع‌نوری در این سریال نقش دوران میانسالی و پیری سلمان فارسی را بازی می‌کند.

پروژه سلمان فارسی که نگارش اولیه آن در ۱۳۷۸ به پایان رسیده بود، پس از وقفه­‌ای ۲۰ ساله در دی‌ماه ۱۳۹۸ در کرمان کلید خورد. قشم، شاهرود، جلفا و رود اَرَس؛ شهرک غزالی، سواحل مازندران، شهرک سینمایی نور و... از مکان‌هایی بودند که ظرف دو سال گذشته فیلم­برداری در آن صورت گرفت.

در ابتدای سال جاری، تمرکز گروه بر ساخت دکورهای دیر عموریه؛ کاخ سناتور خاروس و بخش­‌های داخلی کلیسا بود و پس از وقفه­‌ای یک ماهه، فیلم­برداری در شهرک دفاع مقدس آغاز شد. ادامه این سکانس‌­ها که مربوط به قصر خاروس است، در شهرک غزالی تصویربرداری خواهد شد.

طبق زمان­بندی، فیلم­برداری سکانس­‌های مربوط به کلیسا (شاهرود) و کاروان­سرای عقیق (آبسرد) در دستور کار آتی گروه قرار دارد. تاکنون، کشور ارمنستان، اصلی­‌ترین مقصد برای ضبط بخش‌­های باقی­مانده از فصل بیزانس است. اگر فرآیند تولید مطابق با برنامه­‌ریزی کنونی پیش برود، بیزانس (که فصل میانی سریال محسوب می­‌شود) پس از کوششی ۳۶ ماهه، در اواخر پاییز ۱۴۰۱ به پایان می­‌رسد و گروه تولید از زمستان، فصل ایران را آغاز خواهند کرد.

تاکنون بیش از ۱۹ قسمت از این مجموعه تلویزیونی تصویربرداری و تدوین (اولیه) شده است.  

 

بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران و چند بازیگر خارجی (از کشورهای تونس، ارمنستان، مراکش، یونان و...) و حدود یکهزار و ۵۰۰ بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.

متأسفانه چند روز پیش یکی از بازیگران خارجی این پروژه، هشام رستم، درگذشت. سکانس­‌های سلمان فارسی، واپسین یادگارهای تصویری این هنرمند اهل تونس بود. نقش این بازیگر فقید در سریال به پایان رسیده بود و نیازی به حذف بخش‌­های آتی، ضبط دوباره یا ادامه کار با بازیگری دیگر و تمهیداتی از این دست نیست.

داوود میرباقری کارگردان مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی در یادداشتی، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت هشام رستم از زحمات این هنرمند تقدیر کرد.

 

هم­زمان با تولید این سه فصل، نگارش سری دوم این پروژه در جریان است. سلمان فارسی با تمرکز بر زندگی و زمانه این صحابه گران­قدر، روایتی­ است از ایران عهد ساسانی، جست­ و جو در عالم مسیحیت (بیزانس) و درک محضر حضرت رسول(ص)، سری دوم این پروژه عظیم، وقایع پس از رحلت حضرت خاتم تا درگذشت سلمان فارسی را دربرمی­‌گیرد.

این پروژه از زوایایی همچون در برگرفتن چند دوره تاریخی-تمدنی و پرداختن به زمانی طولانی (حیات تا ممات)، بزرگ­ترین سریال تاریخ تلویزیون به شمار می‌­آید.
 

 

اولین عکسها از سریال سلمان فارسی

 

اولین عکسها از سریال سلمان فارسی

 

اولین عکسها از سریال سلمان فارسی

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.