مچگیری مردم از دروغ بزرگ شبکه 3؛ کارشناس فارسی زبان به جای انگلیسی زبان

الهام عابدینی مجری برنامه سیاست خارجی شبکه 3 کارشناس فارسی زبان را به جای کارشناس انگلیسی زبان جا زد

دنیای قلم -الهام عابدینی خبرنگار سیاست خارجی شبکه 3 سیما که از قضا پدرش هم رییس خبرگزاری صدا و سیما است در مصاحبه با خبرنگاری که ادعا می کرد هندی است سوتی داد و مشخص شد این خبرنگار به زبان فارسی مسلط است و صدا و سیما او را کارشناس انگلیسی زبان معرفی کرده است.
ظفر مهدی فردی است که در برنامه «سیاست خارجی» از طریق ارتباط اینترنتی روی آنتن زنده شبکه سه تلویزیون آمد و پاسخ‌گوی سوالات مجری برنامه درباره سفر بایدن به عربستان شد. کارشناسی که اهل هند و خبرنگار مستقل معرفی شد و سوالات مجری را پس از شنیدن ترجمه مترجم، به انگلیسی پاسخ می‌داد. حاشیه‌های این برنامه از آن‌جا شروع شد که وقتی ارتباط برای لحظاتی قطع شده بود، پرسیدند صدای ما را دارید، ظفر مهدی ناگهان گفت «الان دارم»!
کاربران فضای مجازی این واکنش آنی ظفر مهدی را نشانه تسلط او بر زبان فارسی قلمداد و صداوسیما را متهم کردند که برای ژست رسانه‌ای یا باورپذیری بیش‌تر، مدعی میزبانی از کارشناسان خارجی می‌شود! آن‌ها ادعا می‌کنند کسی اگر فقط کمی به زبان فارسی آشنا باشد، این‌طور مسلط و خودمانی نمی‌گوید «الان دارم»!
با اصرار کاربران مجازی و انکارهای ظفر مهدی و الهام عابدینی، تصاویر دیگری منتشر شد که نشان می‌داد ظفر مهدی در صفحه لینکداین خود، محل اقامتش را تهران، یکی از زبان‌هایی که تسلط دارد را فارسی، و از جمله سوابق کاری‌اش را سردبیری پرس‌تی‌وی عنوان کرده است.
حالا مجموعه این پرسش‌ها تقویت شد که چرا باید چنین فردی خارجی‌زبان و خبرنگار مستقل معرفی شود؛ ابهام بعدی این‌که چرا پس از این ادعاها، صفحه لینکداین خود را غیرفعال کرده است!

 

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1401/03/31
کسی که چند سال در ایران زندگی کند خوب معلومه به زبان معمول بین مردم آشنایی پیدا می‌کنه. این که مثل روز روشن است
حسین 1401/07/22
تلویزیون فامیلی روال عادی از یک شبکه مال خودشون معروفه ببینید کی فامیل کس دیگری نیست بچه های مردم و تحصیل کرده ها بیکار بی شرف تلویزیون با فامیل بازی بودجه را به خود اختصاص می دهند حسینی پدر سوخته منافق ضد ایران در خارج و خواهرش اخبار گوی سیما معلوم است چرا سوتی می دهند مرگ بر بی عدالتی مرگ بر تبعیض

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.