3 دلیل مهم طلاق در ایران

3 دلیل مهم طلاق در ایران

مهمترین دلایل طلاق در ایران را اینجا بخوانید

دنیای قلم -زمانی که یک زندگی‌مشترک به‌جدایی ختم می‌شود و زن‌و‌شوهری تصمیم به طلاق می‌گیرند، ردپای عوامل زیادی در این اتفاق تلخ قابل بررسی است. در این بین، از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹، طلاق ۲۸ درصد رشد داشته است که سه عامل بی‌توجهی، بی‌تعهدی و بی‌احترامی از مهم‌ترین عوامل آن به شمار می‌رود(منبع خبر: ایرنا). در این مطلب، می‌خواهیم با این سه مقصر و راه‌های مدیریت‌شان در زندگی‌مشترک بیشتر آشنا شویم.
 

 بی‌توجهی| عاقبت تلاش‌نکردن برای بهبود رابطه


زمانی که یک یا هر دو زوج فکر می‌کنند شریک‌شان همیشه هست و هیچ تلاشی برای بهبود و نگهداری رابطه نمی‌کنند، بی‌توجهی و غفلت در زندگی‌مشترک اتفاق می‌افتد. این اتفاق ناگهانی رخ نمی‌دهد بنابراین اگر زن و مرد هوشیار باشند با نشانه‌های اولیه جلوی این مشکل را خواهند گرفت. همچنین وقتی شما احساس و رفتارهای مورد علاقه همسرتان را نادیده می‌گیرید، مثلا برایتان مهم نیست چه چیزی یا کاری او را خوشحال می‌کند، یا وقتی می‌بینید او ناراحت و دلگیر است و اهمیتی نمی‌دهید، این بی‌توجهی‌ها و غفلت‌ها رفته‌رفته طرف مقابل را افسرده یا بی‌میل و منزوی نسبت به همسر می‌کند.
زوج ها باید چه کنند؟ توصیه اول این است که زوج وقت بیشتری برای صحبت‌کردن با یکدیگر اختصاص دهند. گفت‌وگویی که در آن سرزنش و توهین و مقایسه کردن و نصیحت و طعنه‌زدن نیست و آرامش و امنیت در پی دارد. گاهی هدیه یا گلی تقدیم همسر کنند. مراقب ظاهر و زیبایی خود برای همسر باشند، هم زن هم مرد. از روابط عاطفی و زناشویی و ابراز محبت کلامی نسبت به همسر اصلا نباید غافل شد. ابراز محبت مانند دارو است.

 


 بی‌تعهدی| ضرورت ماندن کنار همسر در تمام فراز و نشیب‌ها


مورد دوم که از دلایل عمده طلاق در بین زن و شوهرهاست، تعهد نداشتن در رابطه است. تعهد به همسر باعث می‌شود که زوج در تمام فراز و نشیب‌های زندگی در کنار هم بمانند. تعهد مهم‌ترین نکته برای داشتن یک زندگی‌مشترک سالم و پایدار است.
زوج ها باید چه کنند؟ واقع‌بین نبودن راجع به زندگی و در رویاها سیر کردن می‌تواند یکی از دلایل جدی خیانت باشد. بی‌توجهی به یکدیگر و غافل بودن می‌تواند دلیل دیگری باشد. وقتی زوج ها ازدواج می‌کنند یعنی قرار است در شرایط سلامت یا بیماری و تنگدستی و مشکلات متعددی که ممکن است به وجود بیاید در کنار هم باشند. به هر حال بهتر است همیشه با چشم باز زندگی کرد که خیانت رخ ندهد چون بعد از این اتفاق خیلی چیزها تغییر می کند که دیگر درست نمی‌شود.

 


بی احترامی| عادی شدن توهین و شکستن حرمت‌ها


متاسفانه در بعضی زندگی‌های مشترک، بی‌احترامی و توهین خیلی عادی شده، در حالی که اگر برطرف نشود، نتایج نامناسبی بر زندگی خواهد گذاشت.
زوج ها باید چه کنند؟ اولا بعضی زوج ها، بی‌احترامی و استفاده نکردن از کلمات زیبا برای صدا کردن همسر و ... را نشانه صمیمیت می‌دانند، در صورتی که دقیقا موضوع برعکس است. برای برطرف کردن این مسئله، باید فرد(زن یا شوهر) به رفتار خودش نگاه کند که با مشاهده اولین بی حرمتی‌ها چه واکنشی داشته مثلا اجازه داده که طرف مقابل ادامه دهد یا مقابله به مثل کرده و او هم شروع به توهین کرده و ...  بالاخره کاری که باید کرد، قطع این بی‌احترامی‌هاست تا این که باعث احساس مورد بی‌حرمتی قرار گرفتن در زوج ها نشود.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.