مبتلایان به اُمیکرون چند روز قرنطینه شوند؟

مبتلایان به اُمیکرون چند روز قرنطینه شوند؟

به نظر می‌رسد در اُمیکرون چون دوران نهفتگی کوتاه‌تر است و علائم زودتر ظاهر می‌شود، زمان انتشار ویروس کمتر شده است.

دنیای قلم -دبیر کمیته اپیدمیولوژی گفت: بیشترین احتمال انتشار ویروس هفت روز (دو رو قبل از شروع علائم و پنج روز بعد از بعد از شروع علائم) است و به همین جهت ناقلین بدون علامت بیشترین نقش را در انتقال بیماری بازی می‌کنند.

مسعود یونسیان؛ دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا درخصوص تعداد روزهای قرنطینه اُمیکرون گفت: برای مشخص کردن تعداد روزهای لازم برای قرنطینه کرونا یک زمان علمی و یک زمان عملی وجود دارد. سازمان بهداشت جهانی هم در نشستی که به تاریخ یکم فوریه داشت، تاکید کرد که تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران در هر کشوری باید موضوعات دیگری را هم اعم از مختل شدن خدمات بهداشت و درمانی و سایر بخش‌ها در کشور، درنظر بگیرند.

او ادامه داد: از طرفی انتقال ویروس طیف دارد و اینطور نیست که بگوییم تا روز پنجم و ششم ادامه پیدا می‌کند و بعد متوقف می‌شود. بیشترین احتمال انتشار ویروس هفت روز (دو رو قبل از شروع علائم و پنج روز بعد از بعد از شروع علائم) است و به همین جهت ناقلین بدون علامت بیشترین نقش را در انتقال بیماری بازی می‌کنند.

یونسیان عنوان کرد: به دلیل همین قدرت انتقال دو روز زودتر از شروع علائم ما تاکید داریم که افراد ماسک بزنن و فاصله ایمن را از دیگران رعایت کنند؛ رعایت فاصله فقط به این دلیل نیست که شما مبتلا نشوید بلکه بیشتر به این دلیل است که اگر ناقل باشید دیگران را آلوده نکنید.

مبتلایان به اُمیکرون چند روز قرنطینه شوند؟

او افزود: مطالعات نشان داده که انتشار ویروس از روز پنجم به بعد کاهش پیدا می‌کند البته این زمان در افرادی که به نوع شدید مبتلا شده‌اند یا بیماری زمینه‌ای دارند، طولانی‌تر است.

دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا بیان کرد: بسیاری از کشورها گفتند که از روز پنجم به بعد افراد می‌توانند به محل کار خود بازگردند زیرا انتشار ویروس به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است و از طرفی زمانی که تعداد زیادی از افراد مبتلا می‌شوند، خدمات جامعه مختل می‌شود. برای انتخاب روز پایان قرنطینه باید تعادلی میان مزایا و معایب درنظر گرفته شود. من به عنوان کارشناس با این کاهش موافقم زیرا پذیرش جامعه برای ۱۴ روز کم است و به جای یک چیز ایده‌آل نشدنی شرایط شدنی و زیر ایده‌آل را پیشنهاد می‌دهیم.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد در اُمیکرون چون دوران نهفتگی کوتاه‌تر است و علائم زودتر ظاهر می‌شود، زمان انتشار ویروس کمتر شده است.

یونسیان در پاسخ به این سوال که کودکان چقدر در معرض خطر هستند، توضیح داد: این ویروس هنوز هم به بزرگ‌سالان تمایل بیشتری دارد با این تفاوت که تعداد زیادی از بزرگ‌سالان واکسینه شده‌ یا مبتلا شده‌اند پس سهم کودکان از احتمال ابتلا به کرونا بیشتر شده است اما اینکه بگوییم کودکان بیشتر در معرض خطر هستند درست نیست.

 

منبع: ایسکانیوز
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.