افزایش بودجه فرهنگی و اجتماعی مناطق کم برخوردار تهران

افزایش بودجه فرهنگی و اجتماعی مناطق کم برخوردار تهران

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران: افزایش بودجه در حوزه هایی چون آموزش های شهروندی، تهران شهر خانواده، شهر دوستدار کودک و سالمند و .. از تغییرات در بررسی بودجه ها توسط کمیسیون بود.

دنیای قلم -رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از افزایش بودجه فرهنگی و اجتماعی مناطق کم برخوردار تهران در سال آینده خبر داد.

نرگس معدنی پور در تشریح فعالیت های این کمیسیون در روند بررسی بودجه فرهنگی و اجتماعی ۱۴۰۱ شهرداری تهران گفت: این کمیسیون در یک تلاش ۱۱ روزه و صرف ۷۰ ساعت وقت به بررسی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ حوزه ماموریتی فرهنگی و اجتماعی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی بررسی بودجه بیش از ۳۱ مرکز در ۶ معاونت تخصصی خدمات شهری، فنی و عمران، حمل و نقل، شهرسازی و معماری، برنامه ریزی و منابع انسانی، امور فرهنگی و اجتماعی و همچنین ۲۲ منطقه شهرداری تهران به انجام رسید، اظهار داشت: توجه به استحکام و تحکیم بنیان خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی، مسجد محوری و محله محوری، افزایش نشاط اجتماعی، توسعه مدیریت دانش، بهبود سلامت اجتماعی، پایش و پیمایش وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر تهران، تقویت روحیه کنشگری شهروندان و استفاده از ظرفیت های مردمی و مشارکت آنها در اداره امور شهر، آموزش رفتار و اخلاق شهروندی، ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی، ترویج فرهنگ دینی و قرآنی،  ارتقاءهویت دینی و انقلابی و ملی، تقویت روحیه جهادی و بسیجی، ساماندهی اجتماعی محلات آسیب خیز، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج و توسعه ورزش همگانی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزایش تاب آوری و دوام در سطح محلات... از مهمترین رویکردهای مورد تاکید کمیسیون در برنامه های ۱۴۰۱ معاونت های تخصصی و مناطق بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، تمرکز زدایی در اداره مجموعه ها و واگذاری آنها به مناطق را از دیگر سیاستهای تاکیدی این کمیسیون در بررسی برنامه های مناطق و سازمان ها دانست.

بنا براعلام پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران معدنی پور بیان داشت: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار و همچنین افزایش بودجه در حوزه هایی چون آموزش های شهروندی، تهران شهر خانواده، شهر دوستدار کودک و سالمند، توانمند سازی اجتماعی بانوان، غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، توسعه زیرساخت های گردشگری در مناطق، کمک به توسعه و تجهیز مساجد و مدارس و سراهای محلات، تعمیر و تجهیز فضاهای فرهنگی هنری و اجتماعی و ورزشی در سطح مناطق از دیگر تغییرات در بررسی بودجه ها توسط کمیسیون بود.
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.