اومیکرون ۸ روز روی سطوح باقی می‌ماند

اومیکرون ۸ روز روی سطوح باقی می‌ماند

این گونه بسیار طولانی‌تر از سویه اصلی ووهان روی پوست و سطوح، به ویژه سطوح پلاستیکی، زنده می‌ماند.

دنیای قلم -تحقیقات جدید دانشمندان ژاپنی نشان می‌دهد که نوع اومیکرون ویروس کرونا می‌تواند بیشتر از گونه‌های قبلی ویروس روی پوست انسان و به خصوص سطوح پلاستیکی زنده بماند.

مطالعه گروهی از دانشمندان دانشگاه پزشکی استان کیوتو نشان داد که این گونه بسیار طولانی‌تر از سویه اصلی ووهان روی پوست و سطوح، به ویژه سطوح پلاستیکی، زنده می‌ماند.

اومیکرون ۸ روز روی سطوح باقی می‌ماند
بر اساس این پژوهش، که هنوز مورد بررسی دانشمندان دیگر قرار نگرفته، پایداری محیطی بالای اومیکرون و توانایی آن برای عفونی ماندن، ممکن است منجر به دستیابی این گونه به جایگاه سویه دلتا، به عنوان نوع غالب و گسترش سریعتر آن شود.

این دانشمندان می‌گویند: مطالعه ما نشان می‌دهد که زمان ماندگار انواع آلفا، بتا، دلتا و اومیکرون بیش از دو برابر بیشتر از سویه اصلی ووهان بر روی سطوح پلاستیکی و پوست است و عفونت برای بیش از 16 ساعت روی سطوح پوست حفظ می‌شود در این میان سویه اومیکرون با ماندگار بیش از 21 ساعت روی پوست و بیش از 8 روز روی سطوح پلاستیکی، پرچمدار ماندگاری در میان دیگر سویه‌های ویروس کووید 19 شده است.
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.