بیوگرافی کامل سارا سهیلی بازیگر و خواهر سینا مهراد

بیوگرافی کامل سارا سهیلی بازیگر و خواهر سینا مهراد

بیوگرافی کامل سارا سهیلی بازیگر و دختر کارگردان معروف را اینجا بخوانید

دنیای قلم -سارا سهیلی بازیگر و دختر کارگردان معروف سعید سهیلی و خواهر ساعد سهیلی و سینا مهراد است. 


سارا سهیلی در 25 خرداد 1368 در تهران و در خانواده‌ای اهل هنر و سینما به دنیا آمد. پدر سارا سهیلی؛ سعید سهیلی کارگردان و فیلمنامه‌نویس معروف ایرانی است. از معروف‌ترین فیلم های او می‌توان به گشت ارشاد 1 و 2 و فیلم شب برهنه با بازی شادمهر عقیلی و... اشاره کرد.

ساعد سهیلی و سینا سهیلی با نام هنری «سینا مهراد» که برای اهل هنر بسیار شناخته شده هستند، برادران سارا سهیلی هستند. او دارای یک خواهر به نام صبا است که در فیلم هایی چون اتاق تاریک و ژن خوک حضور داشته است.

تنها عضو این خانواده هنرمند که در زمینه هنر و سینما فعالیتی ندارد، مادر خانواده، مهناز منتظمی است. حتی همسر ساعد سهیلی (معروف‌ترین عضو خانوادهٔ سهیلی) نیز بازیگر است و در مجموعهٔ کیمیا ایفاگر نقش آزاده/رها بوده است.

سارا سهیلی برادرزاده ای به نام هامون دارد که فرزند گلوریا هاردی و ساعد سهیلی است.


سارا سهیلی فارغ‌التحصیل رشته میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد تهران است. گرچه رشته تحصیلی او ربطی به دنیای هنر ندارد اما او با حضور در کارگاه های کارگردانی و گریم انجمن فیلم سازان جوان وارد دنیای هنر شد.

 

سارا سهیلی

نقش آفرینی و فیلم های سارا سهیلی


نخستین حضور سارا سهیلی در مقابل دوربین به عنوان بازیگر در فیلم سینمایی کلاشینکف به کارگردانی سعید سهیلی بود.

بعد از آن سارا سهیلی در فیلم گشت ارشاد 2 حضور پیدا کرد و برای بازی در این فیلم توانست در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور یابد.

او در فیلمهای "شیفت شب" و "سریال کیمیا" نیز ایفای نقش نمود.


سارا سهیلی کارهنری خود را ابتدا با عنوان گریمور آغاز نمود، او گریمور فیلم های "چهار انگشتی" و "ازدواج در زمان اضافی" بوده است.

او ساخت و کارگردانی دو فیلم کوتاه دیگر با نام های هدیه سال نو و جاده منتهی به خلوت را نیز در کارنامه خود دارد.

فعالیت سارا سهیلی تنها به بازی و ایفای نقش در سینما و تلویزیون موکول نشد و او تمایل خود را برای تولید فیلم و کارگردانی با ساخت فیلم کوتاه "ماچ" در سال 2016 نشان داد و توانست جایزه بهترین فیلم از جشنواره «wine country» در کالیفرنیا و جشنواره «fog» در سانفرانسیسکو را به دست‌آورد.

سارا سهیلی و همسرش

ازدواج و همسر سارا سهیلی


از وضعیت ازدواج و همسر سارا سهیلی اطلاعات دقیقی در دست نیست و ظاهرا او مجرد است.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.