کمک شهرداری تهران به مترو قم

کمک شهرداری تهران به مترو قم

چمران: کمک‌ها مقداری تجهیزات است که برای آزمایش و تست به قم قرض داده می‌شود و واگن‌ها نیز پس از آزمایش، به تهران باز خواهد گشت.

دنیای قلم -رئیس شورای شهر تهران درباره کمک شهرداری تهران به مترو قم گفت: کمک‌ها آن طوری که تصور می‌کنید، نیست.
مهدی چمران پیش از آغاز صحن شورا در جمع خبرنگاران افزود: کمک‌ها مقداری تجهیزات است که برای آزمایش و تست به قم قرض داده می‌شود و واگن‌ها نیز پس از آزمایش، به تهران باز خواهد گشت.
وی اضافه کرد: البته اگر میزان تجهیزات تولید شده مترو آنقدر زیاد باشد که مترو تهران را کامل تأمین کند، ایرادی برای ارسال به دیگر شهر‌ها ندارد، ولی اکنون مترو تهران در شرایط سختی است و کمک‌های این چنینی امکانپذیر نیست.
وی درباره بودجه ۵ هزار میلیاردی مورد نیاز مترو گفت: باید دولت این بودجه را در نظر بگیرد که البته اکنون بعید می‌دانم در بودجه ۱۴۰۱ در مجلس و دولت این قضیه محقق شود و در تلاشیم آن را به انجام برسانیم، اما سخت است چرا که نمی‌خواهند سقف بودجه را تغییر دهند.
چمران تصریح کرد: هنوز تصمیم قطعی در مجلس گرفته نشده است و نمایندگان پیشنهاد‌هایی دارند و ما با کمیسیون‌های مرتبط مداوم جلسه می‌گذاریم تا آن‌ها را توجیه کنیم و سرانجام پیشنهاد‌های خوبی به کمیسیون تلفیق برود.
چمران درباره نتایج و اثار حضور زاکانی شهردار در هیأت دولت گفت: حضور وی در هیأت دولت مؤثر بوده و بسیاری از موضوعات دفاع شده و اصلاحات زیادی نیز صورت گرفته است و ان‌شاءالله بقیه اصلاحات مورد نیاز که مرتبط با بودجه شهر تهران است به سرانجام خواهد رسید.
رییس شورای شهر تهران درباره ماجرای اتوبوس خوابی در تهران نیز گفت: این موضوع، حاشیه‌ای است البته نباید اجازه دهند چنین اتفاقی رخ دهد، ولی اگر کسی در اتوبوس خوابش برد، نمی‌توان کاری کرد.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اتوبوس‌خوابی در برخی از اتوبوس‌های خیابان میرداماد در پارکینگ گفت: این قضیه مشترک به راهنمایی و رانندگی و شهرداری برمی‌گردد برخی از مردم از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند و برای اینکه شب جای خواب داشته باشند در اتوبوس می‌خوابند که باید ساماندهی شود.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.