چمران: از آزادسازی بلندمرتبه سازی بی خبرم

چمران: از آزادسازی بلندمرتبه سازی بی خبرم

اگر واقعا می‌خواهند تهران در موضوعاتی بهبود پیدا کند باید بودجه اصلاح شود.

دنیای قلم -چمران با انتقاد از بودجه تصویبی ۱۴۰۱ در مجلس گفت: بودجه درنظر گرفته شده از سوی مجلس بودجه خوبی نیست و از سال ۱۴۰۰ هم پایین تر است. ما انتظار داریم که هم در برنامه و بودجه و هم در دولت اقداماتی انجام شود چون با بودجه ۱۴۰۱ نمی‌توان ۵۰ متر از یک تونل را هم پیش برد. 

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه- ۲۸ آذر ۱۴۰۰- در حاشیه سی و دومین جلسه شورا در جمع خبرنگاران درخصوص آزاد شدن بلند مرتبه سازی در تهران گفت: سال ۹۶ برای بلند مرتبه سازی در کمیسیون ماده ۵ طرحی تهیه و تصویب شد و قانون بلندمرتبه سازی سال ۹۵ ملغی شد و ساخت و ساز پس از آن خلاف قانون بوده است. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: پس از آن این طرح به شورای عالی شهرسازی رفت و تا الان پاسخی داده نشده و من هم از اینکه گفته شده بلندمرتبه‌سازی آزاد شده است خبری ندارم و با ما هم مشورت نشده است. البته آن موقع نظرات خودم را علاوه بر کمیسیون ماده ۵ به شورای عالی شهرسازی و معماری به صورت خصوصی اعلام کردم. انشاءالله که برنامه خوب باشد پیشنهاد ما این بود که اگر بلندمرتبه‌سازی در نقاط خاص و در بین منازل مسکونی نباشد با شرایطی مانند رعایت فاصله مشکلی ندارد. 
چمران درباره بودجه ۱۴۰۱ که در مجلس تصویب شده است، گفت: بودجه درنظر گرفته شده از سوی مجلس بودجه خوبی نیست و از سال ۱۴۰۰ هم پایین تر است و ما انتظار داریم که هم در برنامه و بودجه و هم در دولت اقداماتی انجام شود چون با بودجه ۱۴۰۱ نمی‌توان ۵۰ متر از یک تونل را هم پیش برد. 
او افزود: واقعاً با ۵۰ میلیارد تومان نمی‌توان کاری را پیش برد و شوخی است باید اصلاح اساسی در بودجه ۱۴۰۱ انجام گیرد که البته این مسأله سخت است. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد:‌ اگر واقعا می‌خواهند تهران در موضوعاتی بهبود پیدا کند باید بودجه اصلاح شود.
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.