دغدغه‌های شیرین خانواده 4 قلوهای رباط‌کریمی

دغدغه‌های شیرین خانواده 4 قلوهای رباط‌کریمی

خانواده فرجی ساکن شهرستان رباط‌کریم است و در روستای شترخوار زندگی می‌کنند. خانه کوچک اما باصفای فرجی با آمدن 4 قلوها این روزها رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

دنیای قلم -خانواده فرجی تا همین چند ماه پیش تنها یک فرزند داشت به نام محمد، حالا اما محمد حسابی از تک فرزندی خارج شده و خدا 4 خواهر به او داده است؛ دلسا، دلوین، مائده و ویانا که دوتای آنها همسان و دوتای دیگر غیرهمسانند.

خبر تولد این چهارقلوهای رباط‌کریمی به سرعت در فضای رسانه‌ای کشور چرخید و حتی به دفتر رهبر انقلاب هم رسید تا بعد از مدتی کوتاه، خبر هدایای دفتر رهبر انقلاب به این خانواده از قول مدیر بهزیستی رباط کریم رسانه‌ای شود.

بهادر مهکی گفته بود: ماه گذشته و پس از ارسال گزارش تسهیل‌گر اداره بهزیستی به دفتر مقام معظم رهبری، شش عدد سکه تمام بهار آزادی به همراه یک جلد قرآن کریم و یک عدد چادر نماز از سوی آن دفتر به این خانواده تحویل شد.

البته این تنها هدیه‌ای نبود که به این خانواده رسید و چند روز بعد نیز خبر دریافت 50 میلیون تومان هدیه نقدی نیز رسانه‌ای شد.

خانواده فرجی ساکن شهرستان رباط‌کریم است و در روستای شترخوار زندگی می‌کنند. خانه کوچک اما باصفای فرجی با آمدن 4 قلوها این روزها رنگ و بوی دیگری به خود گرفته، وقتی وارد منزل کوچک و نقلی 4 قلوها شدم، دلسا و دلوین قل همسان مائده و ویانا قل ناهمسان کنار هم خوابیده بودند.

مادر خانواده که قبل از بارداری دخترانش شاغل بوده به خاطر شرایط سخت بارداری و با تجویز پزشک مشغول به صورت استراحت مطلق در منزل بوده و بعد از به دنیا آمدن فرزندانش نیز تمام وقت خود را به فرزندانش اختصاص می‌دهد.


کمک های آقای مدیر


آقای فرجی، پدر 4 قلوهای رباط‌کریمی هم جزء جامعه شریف کارگران است. او قدردان مدیرش است و می‌گوید مدیرش بعد از تولد بچه‌ها هوایش را داشته و کمک‌هایی برای نگهداری فرزندانش به خانواده‌اش کرده است.

محمد هم حالا فرزند بزرگ خانواده است تابستان متفاوتی را پشت سر گذاشته و امسال بیشتر اوقات در حال کمک کردن در رسیدگی به خواهرانش است.

مادربزگ هم برای کمک در خانه 4قلوها مستقر شده و حالا خاطرات جوانی خود و رسیدگی به فرزندانش را مرور می‌کند و تجربیات خود را در اختیار دخترش قرار می‌دهد.

 

اوضاع مالی اما به دغدغه اصلی این روزهای خانواده فرجی بدل شده، مادر خانواده که روزی کمک خرج خانواده بود حالا تمام وقت در اختیار 4 قلوهاست و دیگر درآمدی ندارد تا بار فشار مالی را از دوش خانواده کم کند.

دغدغه‌های شیرین خانواده 4 قلوهای رباط‌کریمی 
زندگی در خانه کوچک


خانم فرجی با اشاره به اندازه خانه‌اشان که به نظر کمتر از 50 متر است می‌گوید: خانه‌مان به‌قدری کوچک است که حتی کمد لباس و تخت نتوانستم برای فرزندانم تهیه کنیم و لباس‌های دخترانم را در کشوی لباس‌های خودمان گذاشته‌ام.

داشتن پرستار برای کمک به نگهداری از 4 قلوها به نظرم خیلی می‌تواند به این خانواده کمک کند، مادر خانه اما در باره گفت که: سطح درآمد همسرم به قدری نیست که بتوانیم برای بچه‌ها پرستار بگیریم؛ 4 قلوها روزانه 2 قوطی شیر خشک و یک بسته پوشک مصرف می‌کنند که با یک حساب سرانگشتی ماهانه سه میلیون پانصدهزار تومان برای ما آب می‌خورد؛ درآمد همسرم اما ماهانه 4 میلیون تومان است.

او قدردان همه نهادها و افرادی است که آنها را در این شرایط سخت تنها نگذاشتند و کمک‌شان کردند و می‌گوید: بهزیستی رباط‌کریم و کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک‌هایی به آنها داشته‌اند اما کمک ویژه را مادرم انجام می‌دهد که با اینکه سن و سالی از او گذشته است برایم کم نمی‌گذارد.

داشتن یک خانه بزرگ یکی از آرزوهای آقای فرجی است؛ پدر خانواده بواسطه جایگاهی که در خانواده دارد بیشتر دغدغه کوچک بودن خانه را دارد، او در این باره گفت که: دخترانم الآن نوزاد هستند و در گوشه سالن خوابیده‌اند، چند ماه بعد که بزرگ‌تر شده و شروع به چهار دست‌وپا رفتن کنند در این فضای کوچک نمی‌دانم باید چه‌کار کنم و فرزندانم را چگونه بزرگ کنم چون همان‌طور که می‌بینید منزلمان بسیار کوچک است و این منزل کفاف 7 نفر را نمی‌دهد.

به هر حال این خانواده در خانه‌ای ساده و کوچک که تا چند ماه پیش فقط 3 عضو داشت و امروز تعداد اعضایش به 7 نفر رسیده، هرچند سخت اما مشغول گذراندن روزگارند و امیدشان به آینده و روزهای خوبی است که انتظار آن را می‌کشند. توجه ویژه مسئولان به این خانوده و خانواده‌های از این دست در سال‌هایی که با بحران جمعیت در کشور دست و پنجه نرم می‌کنیم می‌تواند امید آنها را بیش از پیش کند.

باور همه کسانی که جمهوری اسلامی ایران و مردم را دوست دارند این است که تولد هر نوزاد می‌‌تواند تضمینی برای آینده روشن ایران باشد چرا که پیری جمعیت می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به این مرز پر گهر وارد کند.

منبع: فارس
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.