برای پاکسازی کبد چه کنیم

برای پاکسازی کبد چه کنیم

یادداشت دکتر ایرج خسرونیا، متخصص داخلی و گوارش را درباره پاکسازی کبد بخوانید.

دنیای قلم -در سال‌های اخیر بسیاری از مردم به‌دلیل نداشتن یک برنامه غذایی مناسب و افراط در مصرف قند و چربی‌های ناسالم به بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری‌های کبدی مبتلا می‌شوند، این در حالی است که کبد یکی از مهمترین اعضای بدن محسوب می‌شود و وظیفه اصلی آن سم‌زدایی بدن است. 

برای پاکسازی کبد چه کنیم
کبد به‌طورطبیعی براساس وظیفه‌ای که دارد هر روز در حال پاکسازی خود و بدن است، اما گاهی اوقات لازم است برای داشتن یک عملکرد بهتر به روند پاکسازی کبد کمک کرد. 
در صورتی که کبد وظیفه اصلی خود را به‌خوبی انجام ندهد در کنار عادت‌های نادرست غذایی این عضو حساس بدن دچار مشکل و عارضه‌هایی مانند کبدچرب خواهد شد. کبدچرب از جمله بیماری‌های شایعی است که ممکن است در ابتدا هیچگونه علامتی نداشته باشد و در یک سونوگرافی به‌طور تصادفی تشخیص داده شود. بسیاری از افراد برای سم‌زدایی کبد معمولا از انواع دمنوش‌ها استفاده می‌کنند. 


مصرف میوه و سبزی بهترین راه پاکسازی کبد


در حقیقت بهترین راه برای پاکسازی این عضو از بدن مصرف انواع میوه وسبزیجات در کنار داشتن یک رژیم غذایی مناسب است، زیرا در صورتی‌که فرد از هرگونه دمنوشی برای پاکسازی کبد استفاده کند، اما رژیم غذایی مناسبی نداشته باشد هیچ تاثیری را مشاهده نخواهد کرد. مصرف میوه‌ها و سبزیجاتی از قبیل گوجه‌فرنگی، هویج، چغندر، سیب و کلم‌بروکلی و در کل سبزیجات حاوی برگ سبز می‌توانند به پاکسازی کبد در منزل کمک کند. 


در همین زمینه: برای پیشگیری از سنگ کلیه چه کار کنیم


تا حد امکان از مصرف غذا‌های چرب و سرخ‌کرده مانند کباب، کتلت، کوکو، سوسیس، کالباس و فست‌فودها خوداری کرده و موادغذایی از قبیل گوشت مرغ و ماهی را جایگزین گوشت قرمز کنید. برخی از افراد بر این باورند که انجام حجامت جهت پاکسازی کبد موثر است، اما این باور درست نیست و تنها با انجام آزمایش خون و سونوگرافی می‌توان به مشکلات کبد پی برد.

منبع: آرمان ملی
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.