سوارشدن هواپیما به شرط داشتن مدرک حضانت مادر

سوارشدن هواپیما به شرط داشتن مدرک حضانت مادر

آیا سوارشدن به هواپیما مدرک حضانت کودک را می خواهد؟ در این باره بیشتر بخوانید.

دنیای قلم_ محمد جواد رنجبر: به‌تازگی برخی ایرلاین‌ها برای پذیرش مادرانی که به همراه فرزند یا فرزندان خود قصد سوارشدن به هواپیما را دارند، درخواست اثبات حضانت فرزندشان را می‌کنند؛، اتفاقی عجیب و غریب که تاکنون سابقه نداشته است. ماجرا از آن‌جا شروع شد که صبح دیروز «شهره پیرانی» همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد (از شهدای هسته‌ای) که به همراه دخترش آرمیتا، قصد بازگشت از مشهد به تهران با یکی از پروازهای شرکت هواپیمایی کاسپین را داشت، در زمان دریافت کارت پرواز با درخواست عجیب متصدی کانتر برای اثبات حضانت فرزندش مواجه می‌شود!

 

او در صفحه اینستاگرام خود ماجرا را این‌گونه روایت کرده است: «پرواز برگشت از مشهد به تهران، به کانتر مراجعه کردم برای گرفتن کارت پرواز. خانم متصدی گفت دخترتان کدام است؟ نشان دادم. گفت چندساله است، گفتم چهارده ساله. گفت باید نسبت و حضانت شما تایید شود. گفتم اسم دخترم داخل شناسنامه است. گفت باید مامور ما تایید کند. گفتم من بچه را به دنیا آورده‌ام، بزرگ کرده‌ام مامور شما باید تایید کند بچه من هست یا خیر؟

 

بیشتر بخوانید: رازهای جالب درباره هواپیما که نمی‌دانید

 

مامور آمد. گفتم بر مبنای کدام قانون و از کی این تایید باید انجام شود؟ گفت قانونی که از هواپیمایی کشوری به ما ابلاغ شده. گفتم ماده قانون را به من بگویید. بلد نبود. گفت با من بیایید دفتر شرکت. گفتم شما وقتی بر مبنای قانونی من را معطل می‌کنید، باید قانون را هم از بر باشید. مصادیق را هم بشناسید... من مادر هستم؛ مادری که برای فرزندش حاضر است جانش را بدهد. بر مبنای غریزه و وظیفه مادری‌ام عمل می‌کنم. ولی انتظار نداشتم برای پرواز داخلی هم به ماموران معذور هم پاسخ بدهم.

امیدوارم شرکت هواپیمایی کاسپین که میزبان ما در این پرواز بود و همچنین شرکت هواپیمایی کشوری و نیز کسانی که این قانون جدید را (احتمالا جدید چون تا به حال به این یکی برخورد نکرده بودم) وضع کرده‌اند، به ابهام من در این مورد پاسخ دهند و دلیل وضع این قانون را برای من توجیه کنند!»وی ساعاتی پس از ارسال این پست در اینستاگرام خود، از پیگیری مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین تشکر کرد و نوشت که فردی برای پیگیری این موضوع با اولین پرواز به مشهد سفر کردند و به نقل از او نوشت که به دلیل اتفاقی که در ماه‌های اخیر افتاده، برای احراز هویت قوانین سخت‌گیرانه‌تری ابلاغ شده است و ایرلاین‌ها در تعیین سن حضانت بر مبنای قوانین داخلی خود عمل می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: ۳ ماه زندگی در فرودگاه از ترس کرونا

 

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، روز گذشته در گفت‌وگو با خراسان با بیان این‌که از زمان ارسال این پست توسط همسر شهید رضایی‌نژاد موضوع را پیگیری کردم، افزود: احراز هویت مسافر جزو قوانین ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی)  و نیز قوانین داخلی سازمان هواپیمایی کشوری است و باید مسافر پیش از سوارشدن به هواپیما احراز هویت شود که مرحله اول آن کانتر است که باید کارت شناسایی معتبر مسافر برای دریافت کارت پرواز ارائه شود.محمدحسن ذیبخش ادامه داد: ظاهرا خانم رضایی‌نژاد شناسنامه خود را در اختیار داشته، اما مدرکی برای فرزندش نداشته است که این اتفاق معمولا می‌افتد و در این مواقع روال این است که به حراست هدایت می‌شوند و در آن‌جا با تکمیل فرمی، احراز هویت انجام می‌شود و کار دشوار و زمان‌بری نیست.

 

وی تصریح کرد: کسی قصد احراز حضانت را نداشته، بلکه قصد احراز هویت را داشته است و اصلا موضوع اثبات حضانت مطرح نبوده و نیست.این در حالی است که  طبق گفته خانم «پیرانی » مامور کانتر در ابتدای امر موضوع مدرک حضانت را خواسته است .

منبع: روزنامه خراسان

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.