افزایش کلاهبرداری در سایت دیوار
هشدار پلیس فتا به مردم

افزایش کلاهبرداری در سایت دیوار

هشدار پلیس : ابتدای کالای مورد نظر را دریات کنید بعد پول آن را واریز کنید. در این باره بیشتر بخوانید.

دنیای قلمـ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه کلاهبرداری در سایت دیوار با شگرد پرداخت بیعانه رو به افزایش است، گفت: تنها در صورت انجام هرگونه معامله و تبادل وجه در فضای حقیقی می‌توان از خالی شدن حساب و گرفتار شدن در دام کلاهبرداران جلوگیری کرد.
سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد افزود: شهروندان پیش از هر گونه معامله در فضای مجازی تا زمان رویت نکردن کالای مورد نظر از پرداخت و واریز هر گونه وجهی خودداری کنند.

 

اعتماد نابجا به آگهی های تبلیغاتی


به گفته او، به تازگی پرونده‌ای در پلیس فتا استان همدان تشکیل شده بود که مربوط به کلاهبرداری ۳۵ میلیون تومانی از یک جوان ۲۴ ساله است.
سرهنگ سرخوش نهاد درباره انگیزه متهم از گرایش به کلاهبرداری از طریق درج آگهی گفت: فرد کلاهبردار اعتماد نابه‌جای مردم به آگهی‌های تبلیغاتی و واریز پول بدون بررسی صحت و درستی آگهی را عامل استفاده از این شیوه برای کسب درآمد عنوان کرد.
پیش از این پلیس از دستگیری فردی خبر داد که در سایت دیوار از نام و آرم یک شرکت سرمایه گذاری در زمینه مسکن سوء استفاده کرده و با ثبت آگهی فروش زمین مسکونی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

منبع: ایرنا

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.