دیدار بایدن و روحانی  امکان پذیر است؟

دیدار بایدن و روحانی امکان پذیر است؟

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز گذشته به پرسش یک خبرنگار درباره احتمال دیدار یا گفتگوی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با همتای ایرانی خود پاسخ داد.

دنیای قلم- جن ساکی در بخشی از نشست خبری روز جمعه در کاخ سفید به چند سئوال درباره سرنوشت برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد. یکی از خبرنگاران از سخنگوی کاخ سفید درباره احتمال یا امکان دیدار بایدن و حسن روحانی پرسید؛ یا رخدادی شبیه دوران باراک اوباما و گفتگوی تلفنی رئیسان جمهوری ایران و ایالات متحده.

 

خانم ساکی به این خبرنگار گفت: «به نظرم داریم کمی از این فضا که الان در آن قرار داریم دور می‌شویم. باز هم می‌گویم گام اول را باید ایران بردارد. ایران باید به شکل کامل محدودیت‌های برنامه هسته‌ای خود را بر اساس توافق هسته‌ای بپذیرد. در عین حال من اطمینان داریم ما درباره این موضوع همین‌جا، وزارت امور خارجه و دیگر بخش‌های دولت باز هم بحث خواهیم کرد.»

 

بیشتر بخوانید: شرط ایران برای مذاکره با آمریکا چیست؟
 

 

زمان‌بندی دولت ایالات متحده برای ورود به بحث برنامه هسته‌ای ایران

 

جن ساکی

 

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی دیگر درباره زمان‌بندی دولت ایالات متحده برای ورود به بحث برنامه هسته‌ای ایران و توافق هسته‌ای با توجه به موضع و رویکرد ایران درباره بسته شدن پنجره برای اقدام آمریکا گفت: «خب، من نمی‌خواهم یک برنامه زمان‌بندی ارائه بدهم؛ درباره توافق هسته‌ای. من پیش‌تر گفته‌ام و اینجا تکرار می‌کنم رئیس جمهوری این را یک فرصت می‌داند که برنامه خود را اجرا کند. آقای بایدن معتقد است از راه دیپلماسی باید محدودیت‌های هسته‌ای طولانی‌تر و قوی‌تر و درباره دیگر نگرانی‌ها از جمله برنامه موشکی و حضور منطقه‌ای ایران مذاکره کند.»

ساکی ادامه داد: «بار دیگر می‌گویم، ایران باید به محدودیت‌های شدید برنامه هسته‌ای خود بر اساس برجام بازگردد. در همین حال، ما با شرکا و متحدانمان درباره این موضوع حرف زده‌ایم، از جمله اروپایی‌ها، اعضای پنج به علاوه یک که حضور آنها در برنامه‌های پیش رو و آینده توافق هسته‌ای ایران اساسی و حیاتی است.»

 

 

منبع: همشهری آنلاین

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.