اعتیاد به قند چه نشانه‌هایی دارد؟

اعتیاد به قند چه نشانه‌هایی دارد؟

این مطلب را بخوانید تا نشانه‌های اعتیاد به قند را بشناسید.

دنیای قلم- علاقه‌مندی به مصرف قند و شکر می‌تواند حالت اعتیاد پیدا کند که نتیجه‌ای جز ابتلا به بیماری دیابت ندارد. فکر می‌کنید ممکن است به قند اعتیاد داشته باشید؟ البته قند‌های طبیعی لازم است اما قند‌های افزوده یک نوع سم محسوب می‌شوند و باید از آنها دوری کرد. اگر از کلمه اعتیادآور استفاده می‌کنیم به این دلیل است که قند واقعا اعتیادآور است. در ادامه به نشانه‌های اعتیاد به قند پرداخته می‌شود.

 

ولع مصرف قند

ولع مصرف بلافاصله و پس از قطع مصرف قند ایجاد می‌شود، در مورد قند (و بسیاری دیگر از غذا‌های خوشمزه)، این ولع دلیل نوسان در سطح هورمون‌های مغز، از جمله انتقال‌دهنده‌های عصبی، ظاهر می‌شود. هورمون‌های لپتین و سروتونین و دوپامین در افزایش ولع مصرف قند تاثیر به‌سزایی دارند.

 

 

بیشتر بخوانید: «دیابت مرزی» چه نشانه‌هایی دارد؟

 

 

قند

 

احساس خستگی و بی‌حالی

احساس بی‌حالی اولیه حدود 24 ساعت پس از قطع مصرف قند شروع می‌شود، از نظر ذهنی، ممکن است بی‌حس و حال شوید و در برقراری ارتباط و تفکر واضح مشکل داشته باشید.

 

احساس اضطراب

مطالعه محققان نشان می‌دهد، موش‌هایی که از قند محروم شدند، رفتار‌هایی همانند ترک موادمخدر از خود نشان دادند، لرزش بازو، لرزش سر از علائمی بوده که موش‌ها را در بر گرفته است.

 

 

بیشتر بخوانید: آیا می‌توانیم بدون رژیم وزن کم کنیم؟

 

 

قند

 

داشتن سردرد

سردرد شاید شایع‌ترین عارضه جانبی ناخوشایند مصرف قند است، مصرف کربوهیدرات‌های ساده مثل: (قند‌های سفید، ماکارونی) می‌توانند باعث میگرن شود. همچنین سردرد و دردهای میگرن به‌دلیل جهش ناگهانی افت قندخون و یا هایپرگلیسمی به‌وجود می‌آید.

 

اختلال در خواب

اگر صبح‌ها برای بیدارشدن از خواب مشکل دارید و بعدازظهر‌ها بی‌حال می‌شوید، به احتمال زیاد اخیرا مصرف قند زیادی داشته‌اید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.