چگونه طول دوره سرماخوردگی را کاهش دهیم؟

چگونه طول دوره سرماخوردگی را کاهش دهیم؟

علائم سرماخوردگی چیست؟ چگونه می‌توانیم دوره آن را کاهش دهیم؟ اینجا را بخوانید

دنیای قلم _ درد و خارش گلو، سرفه خشک و کوتاه و گرفتگی بینی از علائم رایجی هستند که معمولا همه ما در هنگام سرماخوردگی آنها را تجربه می‌کنیم. معمولا درمان کامل سرماخوردگی حدود 5 روز طول می‌کشد اما اگر رژیم غذایی و روش زندگیمان را تغییر دهیم می‌توانیم سیر بهبود این بیماری ویروسی را سریعتر کنیم:

 

استفاده نکردن از قهوه

قهوه

از مصرف نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و چای‌سیاه غلیظ خودداری کنید. زیرا این نوشیدنی‌ها به‌جای آنکه به بدن شما آبرسانی کنند، آب بدن شما را کم می‌کنند. در عوض نوشیدن آب زیاد به بدن شما کمک می‌کند که سموم و موادزاید را سریعتر دفع کند و باعث می‌شود که خون و سلول‌های شما به‌خوبی کار کنند.

 

بیشتر بخوانید: انواع کم‌ خونی چگونه است؟ + درمان‌های تغذیه‌ای آن

 

خوردن سوپ مرغ

سوپ مرغ

سوپ مرغ حاوی ماده‌ای به‌نام سیستئین است که می‌‌تواند به بهبود مخاط و گرفتگی گلو کمک کند. همچنین خوردن آن می‌‌تواند از التهاب ریه‌‌ها بکاهد.

 

خوردن ماست و لبنیات

ماست و لبنیات

ماست و همچنین دیگر موادلبنی، سرشار از روی هستند که به بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: رایج‌ترین علائم عفونت ریه چیست؟
 

 

استفاده از مرکبات 

مرکبات 

این را بدانید که ویتامین c، جلوی سرماخوردگی را نمی‌‌گیرد، اما خوردن میوه‌‌هایی که سرشار از این ویتامین هستند، به شما کمک می‌کند تا هر چه سریعتر بهبود یابید. همچنین این دست از میوه‌‌ها اندکی خاصیت ضد حساسیت دارند که به کاهش ناراحتی‌‌های تنفسی نیز کمک می‌کنند.

 

بهره بردن از ادویه‌‌جات 

ادویه‌‌جات 

سیر، زردچوبه، فلفل تند و سایر ادویه‌‌جات طعم‌دهنده می‌‌توانند منجر به بازشدن مجراهای تنفسی و سینوسی شوند.

 

بیشتر بخوانید: علت سکته در جوانانی که کرونا می گیرند چیست؟
 

داشتن خواب و استراحت کافی

خواب و استراحت

وقتی می‌خوابید و یا استراحت می‌کنید، در واقع به بدنتان اجازه می‌دهید که همه انرژی خود را برای مبارزه با سرماخوردگی به‌کار گیرد. خوابیدن و استراحت‌کردن باعث می‌شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش یابد و همه توانایی خود را برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی استفاده کند. بنابراین حداقل 8 ساعت در شب بخوابید و علاوه بر آن در طول روز هم حتما چند خواب کوتاه داشته باشید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.