فرماندار ماهشهر چرا بازداشت شد؟

فرماندار ماهشهر چرا بازداشت شد؟

فرماندار ماهشهر کیست و چرا بازداشت شد؟ در این باره بیشتر بخوانید.

دنیای قلمـ فرماندار ماهشهر سی‌ام آذرماه همزمان با برکناری از سمت فرمانداری، به دلیل «اتهامات مالی» بازداشت شد.
به نوشته پایگاه خبری عصرجنوب، بیرانوند درحالی  ظهر یک‌شنبه از سوی استانداری خوزستان برکنار شد، که بامداد یک‌شنبه به دست نیروهای امنیتی و با «اتهامات مالی» دستگیر شده بود.
خبرگزاری خورنا نیز با اشاره به اینکه «محسن بیرانوند دو هفته پیش استعفای زورکی خود را ارائه کرده بود و با حمایت غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، در  سمت خود ماندگار شده بود سرانجام  شنبه شب از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شد و استاندار ناچار به پذیرش استعفای» او شد.

 

احتمال بازداشت بخاطر آبگرفتگی 


خبرگزاری فارس هم با تاکید براینکه هنوز خبر بازداشت محسن بیرانوند و اتهامات او به طور رسمی اعلام نشده است، به طور ضمنی احتمال داد که برکناری و بازداشت فرماندار ماهشهر به آبگرفتگی این شهر ارتباط دارد.
بخش‌‌های وسیعی از بندر ماهشهر، سربندر[بندر امام]، شهر جراحی [چمران] در پاییز سال‌جاری بر اثر بارنگی به شدن دچار آبگرفتگی شد و پیشتر مدیر آبفای ماهشهر به اتهام قصور در این ارتباط بازداشت شده است.
در پی ورود آب و فاضلاب به منازل مردم و تخریب و آسیب گسترده دست‌کم پنج هزار خانه و لوازم خانگی مردم، شماری از مردم سربندر به ویژه در محله بلوکی‌ها طی شامگاه پنج‌شنبه سیزدهم و جمعه چهاردهم آذر ماه دست به تجمع اعتراضی زدند و خواستار جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب به منازل و کسب و کارهای خود شدند.

 

بازداشت و فساد مالی


با این حال، کمتر از دو هفته بعد طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ آذر ماه باردیگر ب  بارندگی منجر به آبگرفتگی گسترده و دوباره معابر عمومی و منازل مردم در چند شهر خوزستان، مرکز این استان و همچنین ماهشهر شد.
از سوی دیگر، در پی انتشار خبر بازداشت فرماندار ماهشهر، برخی منابع محلی گزارش‌هایی  درباره اتهامات مالی محسن بیرانوند در ارتباط با مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه ماهشهر منتشر کردند.
استان خوزستان به دلیل حضور شرکت‌های بزرگ از جمله شرکت‌های بزرگ نفت و پتروشیمی، فولاد و همچنین شرکت‌هایی چون شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه از استان‌هایی است که محل وقوع بخشی از چند پرونده بزرگ فساد مالی، فساد در واگذاری و پرونده‌های وام‌های کلان مالی مطرح در سطح کشور بوده است.
 

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.