سرنوشت زنی که ترور شهید صیاد را طراحی کرد

سرنوشت زنی که ترور شهید صیاد را طراحی کرد

طراح نقشه ترور شهید صیاد شیرازی سال‌ها بعد از این حادثه درحمله شبه نظامیان عراق به اردوگاه اشرف کشته می‌شود. این طراح که یک زن بود سال‌ها مسئولیت‌های مهمی در پادگان اشرف داشت.

دنیای قلم -امروز سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی است. صبحگاه 21 فروردین سال 1378 یکی از اعضاء مجاهدین خلق در لباس یک رفتگر نزدیک خانه شهید صیاد کمین کرد. سپهبد صیاد شیرازی به قصد رفتن به محل کارش سوار خودرو شخصی‌اش شد و تروریست نیز با شلیک چند گلوله جلوی چشم فرزندش او را به شهادت رساند.

به گزارش خبر فوری، درباره علت شهادت و چگونگی ترور شهید صیاد شیرازی بحث های زیادی مطرح شده است. چرایی شهادت ایشان به دست منافقین، چگونگی نفوذ اعضاء مجاهدین خلق و اجرای ترور، انتقام گیری ارتش و سپاه از مجاهدین و سرانجام قاتلان شهید صیاد همه و همه مباحثی هستند که هنوز هم مورد غور و بررسی قرار می گیرند.

قاتلان شهید صیاد 

در این مورد دو روایت وجود دارد. گروهی معتقدند قاتلان شهید صیاد شیرازی که بعد از ترور به جنوب گریخته و قصد خروج قاچاقی از کشور را داشتند، شناسایی شده و حین درگیری با قوای نظامی ایران کشته شدند و چند نفر از آنها نیز دستگیر شدند. گروهی دیگر معتقدند قاتلان شهید صیاد که همگی عضو گروهک مجاهدین خلق بودند، شناسایی نشده و توانستند از کشور فرار کنند.

زنی که ترور صیاد را طراحی کرد که بود؟

مسئول ارشد برنامه ترور شهید صیاد شیرازی «زهره قائمی» از مسئولین ارشد منافقین، معاون رجوی و مسئول ارشد اردوگاه اشرف بود. او که در ابتدای دهه 60 در ایران بود، در ابتدای سال 61 دستگیر می شود اما بعد از توبه کردن در سال 65 از زندان آزاد شده و بلافاصله راهی عراق می گردد.

قائمی از سال 65 تا 75 ترقی زیادی در ساختار و تشکیلات مجاهدین می کند. او مسئول ارشد عملیات های برون مرزی مجاهدین می شود. در سال 78 برنامه ترور شهید صیاد شیرازی را ریخته و اجرایی می کند.

زهره قائمی تا سال 92 به عنوان یکی از مسئولین ارشد مجاهدین در اشرف فعالیت می کند. در روز 10 شهریور 1392 گروهی از شبه نظامیان عراقی به اردوگاه اشرف حمله می کنند. درگیری میان مجاهدین و شبه نظامیان شدید است. در این درگیری چند ده مقام ارشد مجاهدین کشته می شوند. در راس کشته شدگان زهره قائمی قرار داشت.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.