طرز سوپ شیر و قارچ به سبک رستوران ها

طرز سوپ شیر و قارچ به سبک رستوران ها

طرز تهیه سوپ شیر و قارچ به سبک رستوران ها را اینجا بخوانید

دنیای قلم -سوپ شیر و قارچ پیش غذایی بسیار عالی مخصوصا در فصل پاییز و زمستان است. 

مواد لازم برای 8 نفر


 شیر پرچرب: یک لیتر
 جو پرک: یک لیوان
 هویج: 3 عدد
 قارچ: ۳۰۰ گرم
 پیاز: یک عدد
 سینه مرغ: نصف
 خامه: ۱۰۰ میلی‌لیتر
 ذرت کنسروی: یک پیمانه
 نمک، فلفل سفید، زردچوبه: به مقدار لازم
 کرفس: به مقدار لازم
  آرد : به مقدار لازم

 

  طرز تهیه :


1-ابتدا سینه مرغ را با نمک، ادویه و یک پیاز کوچک به صورت جداگانه بپزید.2-جو پرک را داخل مخلوط کن بریزید و آسیاب کنید تا حدود یک‌چهارم اندازه اصلی شود، سپس جو پرک را داخل قابلمه حاوی آب بریزید و روی شعله قرار دهید. در قابلمه را باز بگذارید تا جو کاملا باز و لعاب‌دار شود.3-حدود یک ساعت صبر کنید تا جو کاملا پخته و آب آن تا حد امکان تبخیر شود.4-همزمان قارچ ورقه یا نگینی شده را با کمی کره تفت دهید و سپس آرد را به آن اضافه کنید و باز هم تفت دهید.5-حالا هویج رنده شده و مغز کرفس را به همراه ترکیب آرد و قارچ نگینی به جو در حال پخت اضافه کنید. یک ساعت صبر کنید تا سوپ جا بیفتد. سپس شیر را داخل قابلمه بریزید.6-اکنون سینه مرغ را که پخته و سرد شده ریش ریش کنید و همراه ذرت به بقیه مواد سوپ شیرتان اضافه کنید. بعد از چند دقیقه نمک، فلفل و ادویه را هم اضافه و شعله را خاموش کنید.
7-در آخر خامه را به سوپی که حالا شعله‌اش خاموش شده، اضافه کنید و خوب هم بزنید. سوپ را در ظرف مناسب سرو و با جعفری تزیین کنید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.