کلاهبرداری میلیاردی در پوشش پیک موتوری

کلاهبرداری میلیاردی در پوشش پیک موتوری

متهمان در پوشش پیک موتوری رستوران بااستفاده از اسکیمر اقدام به کلاهبرداری می کردند.

دنیای قلم -رئیس پلیس فتا استان البرز از شناسایی و انهدام یک باند سه نفره که در پوشش "پیک موتوری رستوران" از تعدادی شهروند ساکن مناطق مرفه نشین کرج و تهران بیش از دو میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ رسول جلیلیان در تشریح این خبر اظهار کرد: در اواخر تیر ماه سال جاری، چندین نفر از شهروندان با در دست داشتن شکوائیه ای به این پلیس مراجعه و مدعی شدند در حالی که کارت عابر بانک نزد خودشان بوده از حسابشان مبالغ قابل توجهی برداشت شده است. لذا تیم ویژه ای تشکیل و پرونده در دستور کار مامورین این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که برداشت های صورت گرفته از حساب مالباختگان به صورت اینترنتی نبوده و متهمان به صورت فیزیکی اقدام به خالی کردن حساب ها از طریق دستگاه اسکیمر کرده اند .


جزییات کلاهبرداری


این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: تحقیقات ماموران در این پرونده ها، حاکی از این بود که مالباختگان از رستوران‌های معتبر در شمال تهران و کرج  تقاضای غذا کرده‌اند و غذای سفارشی آنان توسط پیک موتوری به آنان تحویل و مبلغ غذا با استفاده از دستگاه کارتخوان پرداخت شده است لذا با به دست آمدن سرنخ از متهمین و احتمال کپی برداری از کارت عابر بانک مالباختگان، تجسس ماموران روی پیک موتوری چند رستوران در مناطق فوق آغاز، و کارآگاهان متوجه شدند که مجرمین در پوشش پیک موتوری اقدام به کپی عابربانک مالباختگان کرده و حساب آنها را خالی می کردند.

سرهنگ جلیلیان  ادامه داد:  با انجام اقدامات فنی و تخصصی و تعقیب مراقبت‌های طولانی متهمین پرونده شناسایی شدند  که پس از هماهنگی‌های قضایی طی یک عملیات پیچیده در یکی از مناطق حاشیه ای استان البرز دستگیر و در بازرسی از محل اختفای آنها تعدادی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری برای کپی‌برداری از کارت عابر بانک، و همچنین مدارک هویتی جعلی به همراه چند عدد سکه طلا و گوشی موبایل کشف و ضبط شد.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.