برای رفع «سردرد» چه دمنوش‌هایی بخوریم؟

برای رفع «سردرد» چه دمنوش‌هایی بخوریم؟

چه عواملی باعث ایجاد سردرد می‌شود؟ برای رفع آن چه دمنوشی مناسب است؟ در این رابطه اینجا را بخوانید.

دنیای قلمـ شهاب اولیایی متخصص تغذیه: سردرد یکی از علائم تقریبا رایج ابتلا به کروناویروس محسوب می‌شود. البته بسیاری از افراد بدون ابتلا به کرونا سردرد را تجربه می‌کنند. موضوع مهم این است که این مشکل در بین همه افراد بسیار رایج است سردرد علائم مختلفی دارد که از مهمترین آن می‌توان به کم‌آبی بدن به‌خصوص در فصل زمستان اشاره کرد.

 

برخی افراد در فصل زمستان به‌دلیل کمترشدن احساس تشنگی و در مقابل کاهش مصرف آب، به سردرد مبتلا می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود حداقل 8 لیوان آب در طول روز میل کنید. گاهی اوقات کاهش مصرف برخی موادغذایی که عادت روزانه ما شده‌اند، می‌تواند سردرد‌های مکرر را در پی داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: خوردن ادویه‌هایی که برای زنان واجب است

 

دمنوش‌هایی برای رفع «سردرد»

دمنوش

برای مثال افرادی که به مصرف چای وابسته هستند، در صورتی‌که یک روز چای میل نکنند، دچار سردرد می‌شوند. یکی از بهترین ترکیب‌ها برای کاهش و رفع سردرد استفاده از زنجبیل، لیمو و عسل است. زنجبیل در تقویت سیستم‌ایمنی بدن نقش مهمی دارد.

 

هم‌چنین از جمله ترکیب‌های مهم برای رفع سردرد، دمنوش بابونه است. این دمنوش به‌خصوص برای افرادی که کم‌خواب هستند به‌شدت توصیه می‌شود؛ چرا که بی‌خوابی یک عامل مهم در افزایش سردرد‌های روزانه است. دمنوش آویشن به‌خصوص برای سردرد‌های ناشی از سرماخوردگی‌های عفونی بسیار توصیه می‌شود.

 

از دیگر دمنوش‌ها می‌توان به اسطوخودوس با طبع گرم و خشک اشاره کرد. برای رفع طعم تلخ آن می‌توانید مقداری نبات یا عسل اضافه کنید. مصرف این دمنوش در برخی افراد ممکن است تعادل هورمونی را برهم بزند؛ بنابراین توصیه می‌شود زنان باردار و افرادی که برای آنها در اتاق عمل از داروی بیهوشی استفاده شده تا دو هفته قبل و بعداز عمل این دمنوش را مصرف نکنند.

 

دمنوش پونه را هم می‌توان از عوامل کاهش سردرد دانست؛ این دمنوش با طبع گرم و خشک خود یکی از تاثیرگذارترین دمنوش‌ها برای رفع سردرد محسوب می‌شود. مصرف این دمنوش برای زنان باردار و بیماران گوارشی یا آلرژی توصیه نمی‌شود. رعایت اصل تعادل در مصرف دمنوش‌ها بسیار حائز اهمیت است. شما می‌توانید از مشاوره‌های متخصصان طب‌سنتی در این زمینه استفاده کنید. ضمن اینکه در ابتدا علت سردرد را شناسایی و در ادامه نسبت به مصرف دمنوش مناسب اقدام کنید.

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.