کد خبر : 330562 تاریخ : ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر - 15:12
کارشناسان فنی حادثه معدنجوی طبس بزودی نظر خود را اعلام می‌کنند کارشناسان فنی از تهران و مشهد برای بررسی دقیق حادثه معدنجو به طبس رفته اند و ظرف یک تا دو روز آینده نظر نهایی را به بازپرس پرونده اعلام می‌کنند.

دنیای قلم - نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در مورد حادثه معدنجوی طبس، پرونده‌ای ویژه به همراه بازپرس ویژه برای آن تشکیل شده است.
او افزود: برای تشخیص مقصر اصلی این حادثه کارگروهی از لحاظ مسائل حقوقی تشکیل و همه جامعه اطلاعاتی را پای کار آورده‌ایم .
نسائی زهان بیان کرد: کارشناسان فنی که توسط بازپرس تعیین  شده جمعه گذشته از تهران و مشهد به طبس آمده و قراراست بعد از سه روز نظر خود را اعلام کنند. سپس بازپرس با جمع آوری سایر ادله‌ نظر خود را اعلام می‌کند. این معدن با بیش از هزار و ۸۰۰ کارگر تماماً به شکل سنتی اداره می‌شده است.
دادستان عمومی و انقلاب بیرجند ادامه داد: قراراست برای خانواده ۵۲ متوفی این حادثه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از طرف مسئولین معدن برای هزینه‌های کفن و دفن واریز شود. برای متوفی مجرد، این مبلغ به حساب سرپرست او وبرای متوفی متاهل به حساب همسر او واریز می‌شود. همچنین ۵۰ میلیون تومان برای مصدومین این حادثه  واریز خواهد شد. برای تسهیل در کار اداری از مسئولین معدن خواستیم تا این رقم را به حساب دادگستری واریز کنند و از این طریق به حساب افراد انتقال داده شود.
او عنوان کرد: از آنجایی که ۱۴ نفر از متوفیان بومی استان بوده و سایر افراد غیر بومی بودند، معدن می‌بایست هزینه آمبولانس را نیز پرداخت کند.
نسائی زهان تصریح کرد: از آنجا که بیمه آسیا متولی این امر است و آمادگی پرداخت  ۱۳۰ میلیارد تومان به خانواده متوفیان را دارد، این مبلغ پس از انحصار وراثت به ورثه پرداخت می‌شود.