کد خبر : 330494 تاریخ : ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۸ مرداد - 18:20
پر تصادف‌ترین بزرگراه پایتخت کجاست؟ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در بررسی تصادفات مشخص شد که ۵۸ درصد تصادفات در روز و و ۴۲ درصد تصادفات در شب‌ها و بیشتر در بزرگراه‌ها رخ داده است.

دنیای قلم - سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در نشست خبری که صبح امروز در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شد؛ گفت: در بررسی تصادفات مشخص شد که ۵۸ درصد تصادفات در روز و و ۴۲ درصد تصادفات در شب‌ها و بیشتر در بزرگراه‌ها رخ داده است. 
پرحادثه‌ترین بزرگراه آزادگان است با ۹ درصد از فوتیان تصادفات در رتبه اول قرار دارد و ۷ درصد تصادفات فوتی در بزرگراه امام علی (ع) و چهار درصد نیز در بزرگراه امام رضا (ع) رخ می‌دهد. روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو از اطراف تهران وارد پایتخت می‌شوند و ۹۰۰ هزار خودرو خارج می‌شوند که باعث ترافیک بیشتر می‌شود و با کوچکترین خطایی ممکن است تصادفات رخ دهند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره علت تصادفات ادامه داد: ۴۵ تصادفات به خاطر عدم توجه به جلو است و در مرحله بعدی، سرعت غیرمجاز عامل بیشتر تصادفات است.
موسوی پور گفت: در سال جاری ۵۴۳ هزار تخلفات شبانه رخ داده که ۱۹۰ هزار مورد تخلفات حادثه ساز بوده است. همچنین ۵۶ هزار کامیون اعمال قانون شدند و ۱۶ هزار و ۵۱۴ کامیون نیز در شیفت شب توقیف شده‌اند. در چهارماهه امسال، ۱۷۲هزار موتورسیکلت به خاطر کلاه ایمنی، ۴۷۸ هزار دستگاه خودرو به خاطر کمربند ایمنی و ۱۹۴هزار عدم استفاده از تلفن همراه اعمال قانون شده اند.
موسوی پور گفت: طرح توقیف ساعتی در بزرگراه‌ها اجرا می‌شود و بر اساس قانون تا ۷۲ ساعت نیز می‌توان خودرو‌ها را توقیف کرد که امسال ۱۷۰۷دستگاه توقیف ساعتی شده اند.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در زمینه برخورد با کنترل سرعت نیز ۸۹۵ دستگاه خودرو که سرعتشان ۵۰ کلیومتر بالاتر از حد مجاز بود، پیامک دریافت کردند و باید به ما مراجعه می‌کردند، اما ۲۰۳ مورد که مراجعه نکردند که از انجام خدمات خودرویی منع شده اند.