کد خبر : 330331 تاریخ : ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت - 18:23
آخرین اخبار از سقوط بالگرد حامل رییس جمهور محل دقیق سانحه بالگرد حامل رییس جمهور مشخص شد هلی کوپتر حامل رئیس جمهور در مسیر بازگشت از خداآفرین به تبریز به دلیل شرایط جوی دچار حادثه شد.

دنیای قلم - پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات انجام شده از سوی هلال احمر در محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور و کاروان همراه، گفت: در حال حاضر ۴۰ تیم امدادی و جستجو به همراه امکانات و تجهیزات کامل در محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهوری حضور دارند و اقدامات خود را در این خصوص آغاز کرده‌اند. همچنان جستجو ادامه دارد اما به آثاری از محل سقوط بالگرد دست پیدا نکرده‌ایم.

 

به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم رئیسی صبح امروز برای بهره‌برداری از سد مشترک قیزقلعه‌سی بروی رودخانه مرزی ارس همراه الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری جمهوری آذربایجان در نوار مرزی بین دو کشور حاضر شده بود، در حالی که تصاویر این سفر در رسانه ها دست به دست می شد خبری فوری سرخط رسانه ها شد.

عصر امروز یکشنبه خبرهای ضد و نقیضی از سانحه برای یکی از بالگردهای کاروان ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی منتشر شد.

در خبر اولیه که یک وبسایت محلی منتشر کرد، آمده بود که «بالگردی که حامل رئیس‌جمهوری، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی بود، دقایقی پیش در جلفا دچار سانحه شد».

علت این سانحه شرایط سخت آب و هوایی محل وقوع سانحه در ورزقان و در هوایی مه‌آلود اعلام شده است.
گفته شده استاندار آذربایجان شرقی، آیت الله آل هاشم و امیر عبداللهیان نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور حضور داشته‌اند.
 

آنگونه که تسنیم روایت می‌کند، «برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است.»

تسنیم افزوده «در این کاروان، ۳ هلیکوپتر حضور داشته اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسولان در آن حضور داشته اند سالم به مقصد رسیده اند. شنیده شده است آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز و آقای امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در هلیکوپتر حامل رییس جمهور حضور داشتند.»

سخنگوی دولت نوشت: جلسه امروز هیأت دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: جلسه امروز هیأت دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد.

وی افزود: معاون اجرایی نیز به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.