کد خبر : 277351 تاریخ : ۱۴۰۱ دوشنبه ۳ بهمن - 23:40
اصلی‌ترین دلیل طلاق به روایت مشهورترین «وکیل طلاق» دلایل اصلی طلاق را اینجا بخوانید

دنیای قلم -روزانه زن و شوهرهای زیادی در سراسر جهان، تصمیم به جدایی از یکدیگر می‌گیرند. آن‌ها بعد از چند ماه یا چند سال زندگی‌مشترک به این نتیجه می‌رسند که توان ادامه زندگی در کنار یکدیگر را ندارند، اما از نظر شما، اصلی‌ترین دلیلی که باعث می‌شود زوج‌ها تصمیم به طلاق بگیرند، چیست؟ یک وکیل شناخته شده بریتانیایی که روی پرونده‌های بسیار زیاد و حتی افراد مشهور کار کرده و «وکیل طلاق» لقب گرفته، درباره دلیل اصلی نابود شدن روابط زوج‌ها، نکاتی را گفته است که قابل‌تامل به نظر می‌رسد.

 

      متهم ردیف اول؛ شبکه‌های اجتماعی


عایشه وردگ، مشهور به «وکیل طلاق» می‌گوید، با درگیر شدن روزافزون افراد در فناوری، ازدواج‌های بیشتری خراب می‌شوند. از برملاشدن پیام‌ها و عکس‌های درون گوشی تا ساختن پروفایل‌های جعلی در شبکه‌های مجازی یا اپلیکیشن‌های دوست‌یابی برای مچ‌گیری از شریک‌زندگی و... . او از شبکه‌های اجتماعی به عنوان متهم ردیف اول طلاق‌های امروزی یاد می‌کند که باید هرچه زودتر برای آن فکری کرد.


       شایع‌ترین دلیل طلاق در جهان


این وکیل، پرونده‌های طلاق بسیاری را در چندین کشور اروپایی به سرانجام رسانده و با مشاوران خانواده در کشورهای مختلف در ارتباط است. به عقیده او شایع‌ترین دلیل طلاق در جهان این است که رابطه در طول زمان دستخوش تغییر می‌شود و زوج‌ها هیچ آمادگی برای مواجه شدن با این اتفاق و مدیریت آن ندارند. به همین دلیل  به جای این که برای درست شدن رابطه و اصلاح آن تلاش کنند، خیلی زود تصمیم به طلاق می‌گیرند. خانم وردگ می‌گوید: «مدت‌هاست به این موضوع اشاره می‌کنم که بیشتر طلاق‌ها به این دلیل اتفاق می‌افتد که شما تصور می‌کنید، فردی که با او هستید دیگر همانی نیست که با او ازدواج کرده‌اید و این اساسا همان چیزی است که اغلب اوقات باعث از هم پاشیدن زندگی مشترک می‌شود. این شرایط می‌تواند صرف نظر از این که ازدواج‌تان پیش از این چقدر عالی بوده، اتفاق بیفتد».


       اتفاقات طبیعی و مهارت‌های فراموش‌شده


به گفته این وکیل، گاهی بچه‌ها این روند را تسریع می‌کنند. وقتی زوج‌ها صاحب فرزند می‌شوند، اغلب یکی از والدین ساعات طولانی‌تری کار می‌کند و احتمالا دیگری، کارهای دیگری را شروع می‌کند. در این موقعیت، شرایط آن‌ها به آرامی تغییر می کند و دنیای‌شان از هم جدا می‌شود. عایشه وردگ می‌گوید: «بعد از این اتفاقات که تا حد زیادی طبیعی هستند، آن‌ها رفته رفته متوجه می‌شوند که اشتراکات کمتر و کمتری دارند. این‌ها همه در حالی است که اگر زوج‌ها، یک سری مهارت‌ها را فراگرفته باشند، واکنش اصولی‌تری به این تغییرات خواهند داشت.»


       سپری کردن یک قرن در کنار یک نفر؟


او در پایان می‌گوید: «تداوم ازدواج در این روزگار مدرن دشوار است. اگر خوش شانس باشیم به دنبال طول عمر ۱۰۰ ساله هستیم. شاید یک جوان امروزی تصور کند یک قرن و حتی نیم قرن زمانی بسیار طولانی برای سپری کردن در کنار یک موجود دیگر و همراهی او در تمام مراحل زندگی است اما اصلا این‌طور نیست. البته و از سوی دیگر طلاق نباید به عنوان پایان زندگی تلقی شود و در عوض می‌تواند راهی برای شروع کار‌های جدید باشد؛ یک زندگی متعادل و زیبا که در آن، زمان برای پیشرفت و ایجاد روابط جدید وجود دارد، به خصوص اگر حضانت فرزندتان اشتراکی باشد.»
برای نوشتن این مطلب از «روزیاتو» کمک گرفته شده است