کد خبر : 276980 تاریخ : ۱۴۰۱ شنبه ۱۲ آذر - 09:24
پیشکسوت‌های تئاتر به تلویزیون بازگشتند اکبر زنجانپور، قطب‌الدین صادقی ،حسن معجونی و حسین محجوب پس از چند سال غیبت در رسانه ملی در سریال‌های جدید سیما بازی می کنند.

دنیای قلم -در میان سریال‌های جدید تلویزیون که این روزها مرحله تولید یا پس‌تولید را سپری می‌کنند، نام هنرمندان باسابقه و توانمندی به چشم می‌خورد که در سال‌های اخیر از تلویزیون دور بوده‌اند. اکبر زنجانپور مشغول بازی در مجموعه امنیتی «ضد» ساخته ابراهیم شیبانی است، حسین محجوب با سریال تاریخی «جشن سربرون» کاری از مجتبی راعی در راه تلویزیون است، قطب‌الدین صادقی، زمستان امسال مجموعه «طلاق» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی را روی آنتن خواهد داشت و حسن معجونی در فصل چهارم سریال «نون خ» اثر سعید آقاخانی ایفای نقش کرده است. در وضعیتی که استفاده از بازیگران تکراری در سریال‌های شبکه‌های مختلف به یکی از معضلات مهم تلویزیون تبدیل شده است و در گروه بازیگران سریال‌ها، ترکیب جدیدی به چشم نمی‌خورد، بازگشت چنین چهره‌هایی به تلویزیون، اتفاق شایان توجهی است.


حسین محجوب


به گزارش خراسان، سریال اپیزودیک «محکومین» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی، آخرین مجموعه‌ای است که حسین محجوب به واسطه آن در تلویزیون دیده شد و سال 96 با اپیزود «قاضی» این سریال به تلویزیون آمد. محجوب بازیگر گزیده‌کاری است و مخاطبان سینما و تلویزیون، او را با آثار مهمی مانند فیلم «رنگ خدا»، سریال‌های تاریخی ماندگار مثل «دلیران تنگستان» و «سربدران» به یاد دارند. این بازیگر دهه 80 و 90 نیز با سریال‌های پرمخاطب مثل «صاحبدلان»، «در مسیر زاینده رود» و «زمانه» حضور موفقی در تلویزیون داشت. این بازیگر پیش کسوت بعد از چهار سال غیبت در تلویزیون، قرار است پس از جام جهانی با سریال «جشن سربرون» بازگردد. او در این مجموعه یکی از نقش‌های اصلی و مهم داستان را برعهده دارد. این سریال قصه درگیری چند خان و طایفه در دوره قاجار را روایت می‌کند و بازیگرانی مانند محمود پاک‌نیت، نادر فلاح، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، داریوش کاردان و رامین ناصرنصیر در آن ایفای نقش کرده‌اند.


اکبر زنجانپور


یکی دیگر از چهره‌های باسابقه عرصه تئاتر که پس از مدتی دوری از تلویزیون در سریال جدیدی ایفای نقش کرده، اکبر زنجانپور است. این هنرمند پیش کسوت آخرین بار سال 94 مجموعه «تنهایی لیلا» ساخته بهروز شعیبی را از شبکه سه روی آنتن داشت و پس از آن در سریال‌های مدیوم نمایش خانگی مانند «رقص روی شیشه» و «جزیره» ایفای نقش کرد. پروسه تولید هر دو مجموعه ناتمام ماند و هیچ کدام از سریال‌ها موفقیتی نصیب این بازیگر نکردند. اکبر زنجانپور بعد از هفت سال غیبت در تلویزیون، جلوی دوربین مجموعه «ضد» به کارگردانی ابراهیم شیبانی رفته است. این سریال، فضای امنیتی دارد و این روزها در مرحله تصویربرداری است. فعلا خبری از زمان پخش «ضد» نیست و بعید است تا پایان امسال روی آنتن برود. بهاره کیان افشار، حسام منظور، سعید چنگیزیان و آرش ظلی‌پور دیگر چهره‌های شناخته شده این مجموعه هستند.


قطب الدین صادقی


گروه بازیگران سریال «طلاق» ساخته ابوالقاسم طالبی را چهره‌هایی مانند مجید واشقانی، حمید گودرزی، جعفر دهقان، علیرام نورایی و شهرام عبدلی تشکیل داده‌اند که جزو چهره‌های کم‌کار تلویزیون نیستند، اما قطب‌الدین صادقی بازیگر پیش کسوت که سابقه طولانی در زمینه فعالیت در عرصه تئاتر دارد نیز در این مجموعه ایفای نقش کرده است. آخرین اثری که این هنرمند روی آنتن داشت، مجموعه «رنج پنهان» به کارگردانی بیژن میرباقری است که سال 96 پخش شد. قطب‌الدین صادقی که طی چهار سال گذشته با سریال جدیدی در تلویزیون حضور نداشته، به زودی به واسطه ساخته جدید طالبی، به رسانه ملی بازمی‌گردد. مجموعه «طلاق» مضامین سیاسی دارد و به موضوع فساد اقتصادی می‌پردازد. تصویربرداری این سریال به پایان رسیده و اکنون مراحل پس از تولید را سپری می‌کند تا برای پخش در فصل زمستان آماده شود. قطب‌الدین صادقی علاوه بر این مجموعه، در سریال «سنجرخان» کاری از محمدحسین لطیفی هم بازی کرده و به عنوان ناظر کیفی و مشاور با سازندگان این پروژه تاریخی همکاری داشته است. «سنجرخان» به مبارزه قهرمان شجاع سنجرخان وزیری با استعمار و استبداد می‌پردازد و بازیگرانی مانند محمود پاک‌نیت، جلیل فرجاد، پیام دهکردی، علی اوسیوند و حمیدرضا نعیمی نیز در آن نقش‌‌آفرینی کرده‌اند. تصویربرداری «سنجرخان» به پایان رسیده و این مجموعه تا پایان امسال، مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد.


حسن معجونی


حسن معجونی از نظر سن و سال و تجربه، در مقایسه با سه چهره دیگری که نام بردیم سابقه کمتری دارد، اما او نیز بازیگر توانایی است، در مقام کارگردان نمایش‌های مختلفی را به روی صحنه برده و به عنوان بازیگر هم در تئاترهای زیادی ایفای نقش کرده است. این بازیگر سال 88 با سریال کمدی «مسافران» ساخته رامبد جوان، نزد مخاطبان تلویزیون به شهرت رسید. معجونی در تئاتر و سینما حضور فعال‌تری داشت و پس از «مسافران»، سال 94 تنها با مجموعه کمدی «شمعدونی» ساخته سروش صحت در تلویزیون حضور یافت. معجونی نیز مانند بسیاری از چهره‌ها، به نمایش خانگی رفت و در دو سریال «آهوی من مارال» و «راز بقا» بازی کرد. پروسه تولید «آهوی من مارال» ناتمام مانده و این مجموعه منتشر نشده، اما «راز بقا» نوروز امسال پخش و با استقبال مخاطبان مواجه شد. معجونی به عنوان داور مسابقه «خنداننده‌شو» در تلویزیون دیده شده، اما در مقام بازیگر سریال تازه‌ای روی آنتن نداشته و پس از هفت سال غیبت در سریال‌های تلویزیون، پیشنهاد بازی در فصل چهارم «نون خ» را پذیرفته است. تصویربرداری این سریال به تازگی آغاز شده و قرار است نوروز سال آینده پخش شود.