کد خبر : 266907 تاریخ : ۱۴۰۱ سه شنبه ۱ آذر - 16:38
فواید عجیب و غریب پیاده روی یک مطالعه جدید نشان می دهد که برداشتن ۸ هزار و ۲۰۰ قدم در روز به طور درخور توجهی خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد

دنیای قلم -به‌احتمال زیاد شنیده‌اید که پیاده‌روی برای سلامتی مفید است، اما بیشتر افراد درباره این که چقدر به پیاده‌روی در روز برای سالم ‌ماندن نیاز دارند، اتفاق‌نظر ندارند. به تازگی یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله نیچر نشان می‌دهد که برداشتن ۸ هزار و ۲۰۰ قدم در روز به‌طور درخور ‌‌توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.
 

    آستانه 8 هزار و 200 قدم


محققان دریافتند که پیاده‌روی به میزان ۸ هزار و ۲۰۰ قدم در روز، آستانه‌ای است که در آن فرد شروع به کاهش چشمگیر خطر ابتلا به انواع بیماری‌های مزمن می‌کند. در این مطالعه، میزان پیاده‌روی و ورزش افراد اندازه‌گیری شد و شرکت‌کنندگان به‌طور ‌متوسط ۷ هزار و ۷۳۰ قدم در روز پیاده‌روی کردند.

 

    کاهش خطر ابتلا به چاقی، بیماری رفلاکس معده و ...


به‌گفته محققان، به‌طور ‌خاص، پیاده روی به میزان 8 هزار و ۲۰۰ قدم در روز منجر به کاهش خطر ابتلا به چاقی، بیماری رفلاکس معده به مری، آپنه خواب و اختلال افسردگی اساسی می‌شود. خطر ابتلا به این بیماری‌ها با گام‌های بیشتری که شرکت‌کنندگان برداشتند، بیشتر کاهش یافت، به‌طوری‌ که برداشتن بین ۸ تا ۹ هزار قدم در روز منجر به کاهش خطر ابتلا به دیابت و فشار خون بالا می‌شود،اما این خطر برای افرادی که در روز بیش از ۹ هزار قدم برمی‌داشتند، کاهش بیشتری نداشت.

 

       اهمیت فعالیت بدنی در سلامت کلی بدن


فعالیت‌‌های بدنی مانند راه‌ رفتن روی مکانیسم‌های متعدد و تقریباً تمام سلول‌های بدن تأثیر می‌گذارد. فواید این فعالیت‌‌ها شامل تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها، مدیریت وزن، کاهش التهاب مزمن، کاهش اضطراب، بهبود قدرت و کارایی قلب و عروق خونی است. این فواید منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی‌ عروقی و سرطان می‌شود و به ما این فرصت را می دهد که برای مدت طولانی‌تری سالم‌تر زندگی کنیم.