کد خبر : 266143 تاریخ : ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۴ مرداد - 08:38
چرا زن خوشبخت طلاق گرفت طلاق زن خوشبخت به چه دلیل اتفاق افتاد اینجا را بخوانید

دنیای قلم -خانمی در دادگاه اعلام کرده به رغم خوش اخلاق بودن شوهرش تصمیم به جدایی دارد؛ این رفتار را از منظر روان شناسی بررسی کردیم
   ترس از دست‌دادن شوهر، یکی از نگرانی‌های بعضی زنان بعد از متاهل‌شدن است. به‌تازگی صحبت‌های یک زن به نام «ثنا» در دادگاه خانواده و دلیلش برای درخواست طلاق در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده است. این خانم به دلیل ترس از این که زنان و دختران دیگری جذب شوهرش شوند، تصمیم به جدایی از او گرفته است. در ادامه، بخش‌هایی از صحبت‌های این زن در دادگاه خانواده و تحلیل روان‌شناسانه این ماجرا را خواهید خواند.
 

    می‌ترسم دختران دیگر  به شوهرم علاقه‌مند شوند


زن جوان که ثنا نام دارد به قاضی می‌گوید: «مشکل این جاست که من دلم می‌خواد هر جا شوهرم می ره، منم با او برم. میلاد آن‌قدر مهربان و خوش‌اخلاق است که هر کسی سریع جذب او می‌شود و من نمی‌توانم اجازه بدهم او تنها جایی برود. به همین دلیل ترجیح می‌دهم از او طلاق بگیرم و جدا زندگی کنم تا این که مدام فکر کنم زنان و دختران دیگری جذب او می‌شوند.» قاضی از زن جوان می‌پرسد: «مگر از میلاد خطایی دیده‌ای که چنین فکری می‌کنی؟»، «ثنا» من‌من کنان می‌گوید: «نه، ولی چون می‌دانم خیلی خوش برخورد و مهربان است می‌ترسم یعنی فکر می‌کنم اگر با زنان دیگر هم مثل من رفتار کند همه به او علاقه‌مند می‌شوند.»(منبع: ایران)


   خانمی که اعتمادبه‌نفس پایینی دارد


همان‌طور که احتمالا متوجه شدید، این خانم ترس از دست دادن شوهر خود را دارد چراکه به قول خودش، خیلی مهربان، خوش‌اخلاق و جذاب است. واقعیت این است که این خانم، اعتمادبه‌نفس و مهارت کافی برای حفظ زندگی مشترکش را ندارد و اگر با فرد دیگری هم ازدواج می‌کرد، این ترس در شکل و عنوان دیگری او را همراهی می‌کرد.


   طلاق و محدود کردن شوهر، راه‌حل نیست


اگر شما هم به عنوان یک خانم چنین احساسی دارید، باید بدانید در این مواقع، راه‌حل طلاق‌گرفتن و محدود کردن شوهرتان نیست. وقتی شوهر را زیاد سوال پیچ کنید و دایم او را زیر نظر بگیرید، او را از زندگی فراری می‌دهید و دنبال تامین آسایش در جای دیگری می‌گردد. به این دلیل که می ترسید دیگران جذب شوهرتان شوند، نمی توانید به همه بگویید به شوهر من نگاه نکنید یا لحظه به لحظه در همه جا چسبیده به او باشید. در این مواقع باید تلاش کنید که از سمت خودتان رفتارهای صحیحی داشته باشید.


   کاش این خانم به خودش بیشتر بها می‌داد


به خانم‌هایی مانند «ثنا» در جلسات مشاوره پیشنهاد می‌شود که راهکارهای افزایش اعتمادبه‌نفس خود و مهارت‌های کافی را بیاموزید چراکه اگر شوهرتان متوجه این حد از ضعف‌تان شود، نسبت به شما سرد می‌شود و دیگر احترام و جایگاه قبلی را نخواهید داشت. مسلما هر کسی یک سری نداشته‌ها و کمبودها در زندگی دارد. این اتفاق فاجعه نیست که خودتان را ببازید. پس سعی کنید به داشته‌های فعلی خودتان آگاه شوید و برای توانمندتر شدن خودتان بیشتر کوشا باشید. استعدادهای خود را کشف کنید و به خودتان بهای بیشتری بدهید.


   وقتی عشق آتشین اولیه رنگ می‌بازد


برخی زوج ها با گذشت زمان دیگر از حس محبت و عشق قبلی بین‌شان خبری نیست. بعد هم تصور می‌کنند داشتن عشق و محبت زیاد، خاص دوران شیدایی در روزهای اول ازدواج است و بعد از طی آن دوران دیگر لازم نیست. وقتی این عشق و ابراز محبت کم رنگ شود متاسفانه اتفاقات نامطلوبی رخ خواهد داد. پس برای جلوگیری از این مشکل زوج ها باید رفتارهایی را فرا گیرند و قبل از هر چیز باید بدانند صمیمیت، عنصر اساسی در جذب همسران به یکدیگر است که انواع مختلفی دارد: صمیمیت فیزیکی که باعث میل و تحرک جسمی و ایجاد صمیمیت زناشویی می‌شود؛ صمیمیت فکری و ذهنی که علاقه و سازگاری و پذیرش را ایجاد می‌کند؛ صمیمیت احساسی که باعث ایجاد مراقبت و محبت می‌شود و در نهایت به نزدیکی عاطفی کمک می‌کند؛ صمیمیت روحی یا معنوی که احترام و قدردانی را به ارمغان می‌آورد.


   جایی برای این ترس وجود دارد؟


این خانم در دادگاه گفته که می‌ترسم زنان و دختران، به شوهر من علاقه‌مند ‌شوند. وقتی شما به عنوان یک خانم اعتماد به نفس کافی داشته باشید و ترس به خودتان راه ندهید و از طرفی درست هم رفتار کنید و شوهرتان فردی متعهد باشد، اگر به شکل منطقی نگاه کنیم جایی برای این نگرانی و ترس وجود نخواهد داشت.


نویسنده : فریبا البرز| ‌ کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده