کد خبر : 255823 تاریخ : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۵ تير - 11:35
چطور از موج جدید کرونا در امان باشیم موج جدید کرونا آغاز شده است چطور در امان باشیم

دنیای قلم -به تازگی شیوع جدید کرونا در کشور خبرساز شده است، ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و تزریق دوز چهارم همچنان تنها راه های مقابله با این بیماری شناخته می شود
در حالی که  حدود  یک ماه پیش در کشورهای اروپایی و حتی کشورهای همسایه ایران موج جدید کرونا خبرساز شده بود به تازگی در کشورمان کم کم خبر از صعودی شدن آمار مبتلایان به کرونا به گوش می‌رسد. برای در امان ماندن از این موج جدید چه باید کرد؟


 
  ماسک بزنید 


زدن ماسک همچنان مهم ترین و موثرترین روش برای در امان ماندن از بیماری کروناست. بنابراین طبق بیانیه سازمان بهداشت جهانی، همه افراد باید در فضای در بسته و مکان‌هایی که تهویه مناسب ندارد و هوا در جریان نیست ماسک بزنند.


 
  فاصله اجتماعی را رعایت کنید 


با فروکش کردن بیماری کرونا،شاهد برگزاری مراسم‌ عروسی و دورهمی‌ها در کشورمان هستیم  اما یادمان نرود که هنوز کرونا وجود دارد. از دست دادن و روبوسی کردن در این‌گونه مراسم‌ خودداری و تا حد امکان فاصله اجتماعی را با افرادی که ماسک نزده‌اند حفظ کنید.


 
  دوز چهارم واکسن را بزنید


در اردیبهشت‌ماه، وزارت بهداشت به منظور تقویت سطح ‎ایمنی گروه‌های در معرض خطر، از همه افراد بالای 70 سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا نقص ایمنی خواست دوز چهارم واکسن خود را تزریق کنند اما به تازگی برای  پیشگیری و برای در امان ماندن از موج جدید،  وزارت بهداشت در یک بیانیه  از همه گروه‌های سنی که بیش از شش ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آن‌ها گذشته باشد،درخواست کرد، برای تزریق  نوبت چهارم این واکسن اقدام کنند.