کد خبر : 245218 تاریخ : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۷ ارديبهشت - 08:15
طرز تهیه بادمجان شکم پر به روش ساده در این غذا طعم کباب و بادمجان سرخ کرده را با هم خواهید چشید.

دنیای قلم -غذایی که امروز می خواهم به شما آموزش دهم یک غذای ساده و لذید است. هدف ما در این برنامه تهیه غذاهای سالم، خوشمزه و کم هزینه است تا بتوانیم در شرایط اقتصادی دشوار بهترین‌ها را سر سفره مقابل عزیزانمان قرار دهیم. مطمئن هستم عاشق این غذا خواهید شد.
در این غذا طعم کباب و بادمجان سرخ کرده را با هم خواهید چشید.
این غذا را می‌توان با برنج هم مصرف کرد. اما کسانی که تمایل به کاهش وزن دارند با خوردن این غذا هم لذت خوردن را خواهند چشید هم بابت چاق شدن نگران نخواهند شد.

طرز تهیه بادمجان شکم پر به روش ساده
مواد مورد نیاز


چند عدد بادمجان دلمه ای
گوشت چرخ کرده
پیاز
چند حبه سیر 
سبزی معطر
زنجبیل
زردچوبه
رب 
نمک

طرز تهیه بادمجان شکم پر به روش ساده
ابتدا گوشت چرخ کرده، پیاز، سیررنده شده و سبزی معطر را  با هم مخلوط کرده و سپس‌ پودر زنجبیل، زردچوبه و نمک را به آن اضافه می‌کنیم.
بادمجان‌ها رو به صورت افقی برش زده و داخل آن را خالی می‌کنیم. بدون این که پوست آن‌ها را بگیریم. من با استفاده از یک فنجان قهوه خوری کوچک این کار را انجام دادم. شما می توانید بادمجان‌ها را به هر شکلی که دوست دارید برش بزنید یا آن‌ها شکل دهید.
حالا باید گوشت را داخل بادمجان‌ها قرار دهید. ۲ قاشق غذاخوری از گوشت چرخ کرده برای پرکردن هر تکه بادمجان کافی است. گوشت چرخ کرده را به صورت یک توپ کوچک در آورده و آن را داخل فضای خالی بادمجان گذاشته و با هر دو دست فشار دهید تا گوشت به دیوارهای بادمجان بچسبد. آن قدر که اضافی گوشت لبه های بادمجان را هم بگیرد. این کار باعث می‌شود هنگام سرخ شدن، گوشت از بادمجان جدا نشود.
وقتی بادمجان‌های حاوی گوشت را در ماهی‌تابه قرار دادیم، روی هرکدام از آن‌ها کمی رب ریخته و سطح گوشت را با رب آغشته می‌کنیم. زمانی که یک طرف بادمجان با حرارت کم سرخ شد قسمت رب دار را بر می‌گردانیم تا این بار رنگ و لعاب زیبای این غذا هم نصیبمان شود. چند دقیقه بعد این غذا آماده است تا آنرا نوش جان کنید.