کد خبر : 244908 تاریخ : ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۶ اسفند - 10:09
بخشش همسر خطاکار پیش از محاکمه متهم: حالم اصلا خوب نبود دچار  افسردگی پس از زایمان  شده بودم و  شب قبل با همسرم درگیری داشتم. آن روز ناگهان تعادلم را از دست دادم و بچه از دستم سر خورد و ...

دنیای قلم -زنی جوان که پس از قتل دختر 81روزه‌اش با جسد او به شمال کشور سفر کرده بود پیش از محاکمه از سوی همسرش بخشیده شد و از مجازات قصاص رهایی یافت.
تحقیقات در این پرونده از اواخر آذر ماه شروع شد. روزی که مردی 56ساله به اداره پلیس رفت و خبر از ناپدید شدن همسر و نوزادش داد. وی گفت که همسرش حدود 3ماه قبل زایمان کرده و دخترشان به دنیا آمده است اما در اتفاقی عجیب هر دوی آنها به طرز مشکوکی ناپدید شده بودند. این مرد می‌گفت هر چه با موبایل همسرش تماس می‌گیرد خاموش است. حتی در بیمارستان‌ها هم اثری از آنها پیدا نکرده است. با اظهارات این مرد پرونده‌ای در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد. مأموران جست‌و‌جو برای یافتن ردی از مادر گمشده و دخترش را آغاز کردند تا اینکه حدود یک هفته بعد در یکی از شهرهای شمالی کشور اتفاق عجیبی رخ داد. آن روز زن جوانی به اداره پلیس این شهر رفت و گفت که نوزادش فوت شده است. او مدعی شد که وقتی نوزادش را به حمام برده، او از دستش سر خورده و داخل تشت آب افتاده و جانش را از دست داده است. ماجرا وقتی عجیب‌تر شد که زن جوان گفت حادثه در تهران رخ داده و وی پس از مرگ نوزادش، جسد او را برداشته و با خود به شمال کشور آورده است.
در این شرایط زن 30ساله به مراجع قضایی معرفی و برای او به اتهام سهل‌انگاری در نگهداری کودکش وثیقه 100میلیون تومانی صادر و پرونده با صدور عدم‌صلاحیت به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد.
وقتی پرونده روی میز بازپرس جنایی قرار گرفت معلوم شد که زن 30ساله همان زنی است که چند روز قبل‌ شوهرش با حضور در دادسرا خبر از ناپدید‌شدن او و نوزادشان داده بود. در ادامه همسر این زن در دادسرای جنایی تهران حاضر شد و وقتی فهمید نوزادشان فوت شده، از همسرش به اتهام قتل شکایت کرد.
این زن وقتی پیش روی قاضی محمدتقی شعبانی، قرار گرفت درباره جزئیات مرگ دخترش گفت: روز حادثه به همراه دخترم به حمام رفته بودم. حالم اصلا خوب نبود دچار  افسردگی پس از زایمان  شده بودم و  شب قبل با همسرم درگیری داشتم. آن روز ناگهان تعادلم را از دست دادم و بچه از دستم سر خورد و داخل تشت آب افتاد. دچار شوک بزرگی شده بودم و ناباورانه به نوزادم که داخل تشت افتاده بود نگاه می‌کردم. او ساکت شد و حرکت نمی‌کرد و فهمیدم که جانش را از دست داده است. وحشت عجیبی به جانم افتاد. بعد از 5دقیقه به‌خودم آمدم و او را از داخل تشت بیرون کشیدم، دخترم فوت شده بود و قلبش نمی‌زد. من خیلی وابستگی عاطفی به او داشتم و درحالی‌که گریه می‌کردم لباس‌هایش را تنش کردم و او را داخل صندلی‌اش گذاشتم و از خانه بیرون رفتم. بی‌آنکه همسرم را در جریان قرار بدهم به ترمینال شرق رفتم و از آنجا یک خودروی دربستی به سمت یکی از شهرهای شمالی کرایه کردم.
وی افزود: پس از رسیدن به آنجا به هتل رفتم و یک اتاق گرفتم. به همراه دختر فوت شده‌ام یک هفته در هتل بودم و با جسد او زندگی کردم و در این مدت هر روز به او خیره می‌شدم و گریه می‌کردم. در این 7روز چندبار تصمیم گرفتم به زندگی خودم پایان دهم اما هر بار که به سمت ساحل رفتم نتوانستم وارد دریا شوم. درنهایت روز هفتم خودم را به اداره پلیس رساندم و هر آنچه در این چند روز اتفاق افتاده بود را بازگو کردم و جسد دخترم تحویل پزشکی قانونی شد. براساس این گزارش، زن جوان به اتهام قتل نوزادش بازداشت شد اما چند روز قبل همسر وی که در پرونده ولی دم محسوب می‌شود راهی دادسرای جنایی تهران شد و زن جوان را بخشید. به این ترتیب زن جوان از مجازات قصاص رهایی یافت و پرونده پس از صدورکیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شد تا متهم از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.