کد خبر : 244366 تاریخ : ۱۴۰۰ دوشنبه ۴ بهمن - 08:58
جزئیاتی از قتل پرونده شهردار دهدز جزئیاتی از قتل پرونده شهردار دهدز را اینجا بخوانید

دنیای قلم - پرونده قتل شهردار دهدز همچنان در‌حال رسیدگی است و هنوز مشخص نشده او با شلیک گلوله اشرار کشته شده یا گلوله پلیس جانش را گرفته است.

 


فرشاد نقدی، شهردار دهدز ظهر روز 19 دی‌ماه به رستورانی در خیابان محمد رسول‌الله ایذه رفته بود که گلوله‌ای به ران پای او اصابت و وی را به‌شدت مجروح کرد. اگرچه نقدی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما شدت آسیب به‌ حدی بود که او یک بار دچار ایست قلبی شد، البته پزشکان موفق شدند وی را احیا کنند. بعد از آن نقدی به‌ علت خون‌ریزی شدید جانش را از دست داد. در جریان بررسی‌های اولیه معلوم شد درگیری میان اشرار و پلیس سبب این اتفاق شده است. مأموران در حین گشت‌زنی‌های خود با دو سارق مسلح که تحت پیگرد مراجع قضائی قرار داشتند، مواجه شدند و به تعقیب آنها پرداختند. متهمان که خود را در مخمصه می‌دیدند، به‌سوی پلیس تیراندازی کردند تا راهی برای فرار خود باز کنند. در این میان مأموران نیز به‌سوی دو مرد مسلح آتش گشودند تا آنها را وادار به توقف و تسلیم کنند. در‌نهایت گلوله‌ای سرگردان به‌‌طور اتفاقی به شهردار دهدز اصابت کرد و او به‌سرعت به بیمارستان منتقل شد. از سویی مجرمان فراری شدند. متهمان فراری سه روز بعد با تحقیقات گسترده پلیسی دستگیر شدند اما این ابهام وجود داشت که گلوله‌ای که به نقدی اصابت کرده، از سوی اشرار شلیک شده یا از سلاح مأموران بیرون آمده است.

 


حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح کل کشور دیروز در‌این‌باره گفت: تیراندازی میان مأموران و اشرار رخ داده و هنوز مشخص نیست تیر از ناحیه کدام شخص شلیک و به شهردار دهدز که داخل رستوران نشسته بوده، اصابت کرده و موجب فوت او شده است. وی افزود: براساس اصل ۱۵۹ قانون اساسی که مرجع رسمی تظلمات و شکایات را دادگستری شناخته است، اصل بر رسیدگی در محاکم عمومی است و این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب دهدز در حال رسیدگی است.
این مقام قضائی تصریح کرد: چنانچه به نتیجه برسند گلوله‌ای که موجب کشته‌شدن شهردار شده از اسلحه نیرو‌های مسلح شلیک شده، پرونده با قرار عدم صلاحیت از دادسرای عمومی و انقلاب دهدز به سازمان قضائی نیرو‌های مسلح استان خوزستان ارسال می‌شود.
رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح کل کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا بعد از حدود ۱۳ روز هنوز عامل تیراندازی مشخص نشده است، افزود: این را باید دادسرای عمومی و انقلاب دهدز پاسخ دهد؛ چون پرونده آنجا در‌حال رسیدگی است.