کد خبر : 234275 تاریخ : ۱۴۰۰ شنبه ۲۵ دي - 12:57
زلزله منطقه ۸ تهران را لرزاند تمرین امداد‌رسانی در منطقه۸ تهران در این زلزله فرضی تعدادی از ساختمان های مهم سطح منطقه از جمله ساختمان شهرداری ناحیه۲ بر اثر زلزله دچار حریق و آسیب شد که کمک و امدادرسانی به مصدومین فرضی انجام گرفت.

دنیای قلم -مانور فرضی زلزله با مشارکت همه دستگاه های مسئول منطقه ۸ در ساختمان شهرداری برگزار شد.

به گزارش دنیای قلم به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ باهدف ایجاد هماهنگی بین همه دستگاه‌های مسئول در شرایط بحرانی، شهرداری منطقه۸ با همکاری ناحیه بسیج شهید بهشتی، هلال احمر، آتش نشانی، پلیس راهور، اورژانس، شرکت آب و فاضلاب و سایر دستگاه های مرتبط؛ عملیات جستجو، نجات، تریاژ، اسکان اضطراری، آبرسانی و ایجاد امنیت در مانور فرضی زلزله تمرین شد.

در این زلزله فرضی تعدادی از ساختمان های مهم سطح منطقه از جمله ساختمان شهرداری ناحیه۲ بر اثر زلزله دچار حریق و آسیب شد که با همکاری نیروهای امدادی و با استفاده از عوامل اجرایی منطقه شش آتش نشانی، نیروهای داوطلب آموزش دیده بسیج  و دوام منطقه ۸ کمک و امدادرسانی به مصدومین فرضی انجام گرفت.

همچنین در ادامه این مانور نیروهای آتش نشان با استفاده از انواع خودروها، نردبان بلند و عملیات راپل نسبت به انتقال محبوسین و مجروحین حادثه به نقطه امن اقدام شد و پس از انجام تمهیدات لازم از سوی جمعیت هلال احمر و داوطلبان آن، پناهجویان تریاژ و تعدادی از مصدومین توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند؛ همچنین با احداث اردوگاه توسط نیروهای داوطلب سایر پناهجویان به اردوگاه منتقل و به وضعیت آنها رسیدگی شد.

گفتنی است در پایان مانور، فرماندهی ناحیه بسیج شهید بهشتی به اتفاق جانشین شهردار منطقه۸ در ستاد مدیریت بحران از اماکن و محل های مختلف مانور بازدید و در جلسه جمع بندی نهایی نسبت به بررسی مشکلات و برقراری هماهنگی بهتر بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.