کد خبر : 234226 تاریخ : ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۰ دي - 19:21
اتهام بزرگ پیام امروز به نیروی انتظامی عذرا فراهانی در کتاب اسناد و پرونده های مطبوعاتی ایران در دهه هفتاد پرونده نشریه پیام امروز را مرور کرده اسا که در اینجا می خوانید.

دنیای قلم -شکایت سازمان حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی از محمدزاهدی اصل مدیرمسوول نشریه «پیام امروز» از دادگاههای دهه ۸۰ مطبوعاتی کشور است. این دادگاه در سوم تیرماه ۱۳۸۱ به قضاوت سعیدمرتضوی برگزار شد.

در ابتدای جلسه سیدمرتضی طباطبایی نماینده حفاظت اطلاعات ناجا گفت: در نشریه پیام امروز به نقل از عمادالدین باقی نوشته «چندی پیش سرهنگی از نیروی انتظامی به من گفت: در جریان قتل فروهرها به عنوان مراقب در صحنه حضور داشته است.» درج این مطلب کذب، باعث خدشه دار شدن به چهره خدوم پرسنل نیروی انتظامی شده است و پرسنل نیروی انتظامی متهم به مشارکت در قتل های زنجیره ای شده اند.

باقی گفته بود

سپس قاضی مرتضوی از زاهدی اصل مدیرمسوول پیام امروز پرسید: آیا آمادگی دفاع از اتهامات را دارید؟

زاهدی اصل: بله. آقای باقی در یکی از جلسات دادگاه در دوازدهم اردیبهشت ۱۳۷۹ که به صورت علنی برگزار شد این مطلب را گفته بود. این گفته باقی قبل از چاپ در نشریه پیام امروز در روزنامه های ایران و همشهری هم به چاپ رسیده بود. مطلب چاپ شده در پیام امروز فقط گزارش جلسه دادگاه بود.

مرتضوی از زاهدی خواست چنانچه دلیلی در خصوص صحبت باقی در خصوص مراقبت نیروی انتظامی در صحنه قتل فروهرها دارد را ارائه کند.

زاهدی: این فقط یک گزارش ژورنالیستی از جلسه دادگاه بوده است.

اتهام وارد نیست

بعد از آن وکیل مدافع زاهدی اصل گفت: خبرنگار در جلسه دادگاه برای گزارش جریان دادگاه می آید. چطور ممکن است مطالبی که گزارش دادگاه است و قبلا در نشریات دیگر به چاپ رسیده، اذهان عمومی را مشوش کند؟


بیشتر بخوانید: روزنامه زن چرا توقیف شد؟


وی در پاسخ به سوال قاضی مرتضوی در خصوص معاونت ناجا در قتل های زنجیره ای افزود: از نوشته عمادباقی معاونت نیروی انتظامی در قتل فروهرها به دست نمی آید.

در پایان دادگاه هیات منصفه زاهدی اصل را مجرم شناخت ولی مستحق تخفیف دانست.

در منبع این گزارش به رای دادگاه اشاره ای نشده است.