چگونه رب انار خانگی درست کنیم؟

چگونه رب انار خانگی درست کنیم؟

دستور تهیه رب انار خانگی چیست؟ هنگام تهیه آن چه مواردی باید رعایت شود؟ اینجا را بخوانید.

دنیای قلم- رب انار یکی از چاشنی های محبوب غذاهای ایرانی است و در غذاهایی مانند فسنجان، اکبر جوجه، کباب لرستانی، شامی و بعضی از آش‌ها استفاده می شود. این چاشنی علاوه بر خوشمزگی دارای خواصی همچون تصفیه خون، تقویت کبد، کاهش و کنترل قند خون و تقویت قلب و عروق نیز می باشد.

 

مواد لازم برای تهیه رب انار خانگی

انار هشت کیلوگرم
آب سه لیوان
نمک یک قاشق غذاخوری

 

رب انار

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاچی + خواص آن

 

دستور تهیه رب انار خانگی 

در مرحله اول باید انار ها را با دقت دانه دانه کرده و مراقب باشیم تا پوست سفید روی دانه های باقی نماند. سپس دانه های پاک شده را همراه آب داخل قابلمه ریخته و در حدود ۴۰ دقیقه اجازه میدهیم بجوشد، در همین حین آنها را با گوشت کوب له میکنیم.
مرحله بعدی نوبت صاف کردن محتوای قابلمه است. با کمک یک آبکش و یک لگن یا قبلمه برای ریختن آب انار این کار را انجام میدهیم. دانه های باقی مانده درون آبکش را کاملا له میکنیم تا فقط هسته های دانه ها روی آبکش باقی بماند. هسته ها را جدا کرده و برای اطمینان از وارد نشدن هسته ها به درون آب انار چند بار آن را صاف می کنیم.
در مرحله آخر آب انار را داخل قابلمه ریخته و آنقدر آن را هم می زنیم تا غلیظ شود و حالت رب مانند پیدا کند. سپس نمک را اضافه کرده و هم می زنیم.

 

نکاتی که در تهیه رب انار خانگی باید به آنها توجه کنیم

این رب زمان زیادی برای جوشیدن و غلیظ شدن نیاز ندارد و باید مراقب باشید تا ته نگیرد

استفاده از نمک اختیاری است و کپک زدن و فاسد شدن را به تعویق می اندازد

بهتر از رب انار در ظرف شیشه ای و داخل یخچال نگهداری شود

 

منابع: ایران کوک و باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.