چطور با همسرمان رابطه دوستانه داشته باشیم

چطور با همسرمان رابطه دوستانه داشته باشیم

اگر می خواهید با همسرتان رابطه دوستانه داشته باشید این مطلب را بخوانید

دنیای قلم -نسخه‌ای بسیار ساده و در دسترس و البته با تاثیرات معجزه‌آسا برای این که ارتباط‌عاطفی عاشقانه‌تری با همسرتان داشته باشید
همه زوج‌ها دوست دارند زندگی عاشقانه‌تری داشته باشند و مثل نقش‌های اصلی در فیلم‌های عاشقانه، زندگی‌ مشترک‌شان سرشار از احساس شادی و خوشبختی باشد. راهکارهایی ساده، بدون هزینه و البته به شدت تاثیرگذار وجود دارد تا شما به عنوان یک زن یا مرد، بهترین دوست همسرتان شوید و عشق را به یک چاشنی ثابت و دوست‌داشتنی در همه لحظه‌های زندگی تان اضافه کنید. در ادامه راهکارهایی برای افزایش کیفیت ارتباط عاطفی مناسب با همسر بیان می‌شود.

 

  دوباره با هم آشنا شوید!


تغییر، بخشی از زندگی است و معمولا این تغییرات گاهی بسیار نامحسوس شکل می‌گیرد. زوج‌هایی که مدت‌ زیادی از ازدواج‌شان می‌گذرد، در طول سال‌های زندگی هر دو تغییر کرده‌اند. کمی وقت بگذارید تا دوباره همدیگر را بشناسید. از همسرتان بپرسید چه چیزهایی را دوست دارد و چه چیزهایی را دوست ندارد. این پیگیری و توجه زمینه‌ساز گفت‌وگوهایی عمیق و همدلانه بین شما خواهد بود.


  محبت باید فیزیکی و کلامی باشد


محبت خود را به‌صورت کلامی و فیزیکی به همسرتان بیان کنید. بیان دوست داشتن و ابراز علاقه به همسر، در آغوش گرفتن، بوسیدن و نوازش از واضح‌ترین روش‌های ابراز علاقه و توجه است. تحقیقات نشان داده‌ است که محبت فیزیکی و کلامی، رابطه‌ای ایجاد می‌کند که گفت‌وگو نمی‌تواند ایجاد کند؛ به این ترتیب محبت می‌تواند ازدواج‌تان را در برابر خطرهای مختلف حفظ کند.


  بهترین دوست همسرتان باشید


زمانی که شما بهترین دوست همسرتان باشید، وی همیشه و در همه حال فردی را برای صحبت کردن و بیان نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود دارد. در یک رابطه زناشویی موفق، دو طرف به هم اعتماد دارند از یکدیگر حمایت و مراقبت و برای تحقق اهداف‌شان تلاش می‌کنند. این موضوع می‌تواند از بسیاری از مشکلات زندگی زناشویی از جمله پنهانکاری و... پیشگیری و از طرفی محبت و علاقه بین دو طرف را بیشتر کند.


  به همسرتان توجه کنید


این هم نسخه‌ای بسیار ساده و در دسترس و البته با تاثیرات معجزه‌آساست. وقتی را در روز به صحبت کردن و شنیدن حرف‌های همسرتان اختصاص دهید.  هنگامی که همسرتان صحبت می‌کند با او ارتباط چشمی برقرار کنید یا از او بخواهید هنگامی که صحبت می‌کنید با شما ارتباط چشمی برقرار کند. در این زمان از کارهایی از جمله تماشا کردن تلویزیون، توجه به تلفن همراه، چک کردن پیام‌ها یا هر کاری که حواس شما را از همسرتان دور می‌کند، جلوگیری کنید.
نویسنده : سارا هجری| کارشناس‌ارشد روان‌شناسی
 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.